14.11.2019/13:59

Aldi US napędza rozwój e-commerce dzięki usłudze dostaw alkoholu

Amerykański oddział sieci Aldi rozszerzył współpracę z firmą kurierską Instacart o dostawy alkoholu. Sieć podąża w ten sposób za konkurencją, która oferuje już alkohol online.

Wino i piwo z oferty online sieci Aldi US będzie dostarczane do klientów w ramach usługi dostawy tego samego dnia, przy czym czas dostawy ma nie przekraczać jednej godziny. Usługa będzie dostępna w całym kraju jeszcze przed sezonem świątecznym. Aldi reaguje w ten sposób na posunięcie Walmarta, który w ubiegłym miesiącu rozszerzył usługę pickup na alkohole w dwóch tysiącach placówek – uważają analitycy Edge by Ascential.

Aldi jest głównie siecią stacjonarną, jednak szybko rozwija w USA e-commerce. Firma testuje odbiór dostaw „przy krawężniku” i rozszerzyła na całe Stany partnerstwo z Instacartem. Dzięki rozwojowi różnych form dostaw detalista będzie lepiej konkurował w przestrzeni cyfrowej z takimi zawodnikami wagi ciężkiej, jak Walmart czy Kroger – tym bardziej że w pracowitym okresie przedświątecznym klienci jeszcze bardziej cenią sobie wygodę zakupów.

Rozwój handlu online oznacza w przypadku sieci Aldi zwiększenie udziału marek własnych w wielu kategoriach. Z obserwacji kilku innych rynków wynika, że gdy wśród konsumentów umocni się pozytywna percepcja marek własnych, ich powrót do produktów markowych bywa utrudniony. Producenci muszą wykorzystać sezonowe promocje, by budować lojalność do marki, pozycjonując się jako alternatywa o wyższej wartości – to ważne szczególnie w czasach polaryzacji rynku i erozji klasy średniej.

Źródło: Edge by Ascential

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.