Alibaba i Starbucks nawiązują strategiczne partnerstwo technologiczne
Grupa Alibaba poinformowała o nawiązaniu strategicznej współpracy partnerskiej z siecią kawiarni Starbucks. Dzięki porozumieniu, usługa Starbucks Now – odbiór w wybranej placówce sieci napojów zamówionych online – dostępna będzie na niezwykle popularnych w Chinach platformach grupy Alibaba.
Dotychczas z opcji odbioru Starbucks Now można było skorzystać wyłącznie za pomocą aplikacji mobilnej detalisty. Obecnie możliwe to będzie za pośrednictwem takich platform Alibaby, jak e-portfel Alipay, platforma marketplace Taobao, cyfrową mapę i nawigację Amap czy aplikację agregującą oferty lokalnych firm Koubei. Pełna integracja systemów pozwoli użytkownikom każdej z tych aplikacji zamówić ulubione napoje i przekąski online, a następnie odebrać je we wskazanej placówce Starbucks.
Przykładowo, użytkownicy nawigacji Amap będą mogli wpisać słowo-klucz „Starbucks”, by odnaleźć najbliższą placówkę sieci, zapoznać się z jej ofertą i złożyć zamówienie mobilnie. Aplikacja pokaże użytkownikowi przybliżony czas oczekiwania na realizację zamówienia w danym lokalu, a także czas niezbędny na dotarcie do niego. Dzięki temu konsumenci po przybyciu do kawiarni będą mogli niemal natychmiast odebrać zamówione przekąski i napoje.
Dzięki powiązaniu usługi Starbucks Now z ekosystemem cyfrowym Alibaba amerykański detalista zyskuje bezpośredni dostęp do blisko miliarda chińskich konsumentów.
5