13.11.2019/13:24

Alibaba: Podczas Dnia Singli klienci złożyli blisko 1,3 mld zamówień [NOWE DANE]

Tegoroczny globalny festiwal sprzedażowy Alibaby – trwający przez całą dobę 11 listopada Singles Day – przyniósł rekordowy wynik sprzedażowy. Łącznia wartość sprzedanych towarów wyniosła 38,4 mld dolarów. Firma opublikowała szereg dodatkowych liczb – niektóre zapierają dech w piersiach.

Jak informowały wiadomoscihandlowe.pl, podczas ubiegłorocznego Dnia Singli łączna sprzedaż wyniosła rekordowe wówczas 213,5 mld juanów, czyli 30,8 mld dolarów. W tym roku sprzedaż poszybowała jeszcze wyżej i wyniosła 268,4 mld juanów, czyli 38,4 mld dolarów – to wzrost o 26 proc.

Nic dziwnego, że rekordowa okazała się także liczba zamówień, rosnąc o 24 proc., z 1,042 mld w ubiegłym roku do 1,292 mld w tym roku.

Aż 299 firm odnotowało sprzedaż przekraczającą 100 mln juanów (ponad 14,3 mln USD). Z tej puli aż 15 firm osiągnęło sprzedaż przekraczającą 1 mld juanów, czyli 143 mln USD – były to Apple, Bose, Estée Lauder, Gap, Giorgio Armani, H&M, L’Oréal, Levi’s, MUJI, Nestlé, Nike, Philips, The North Face, Under Armour oraz Uniqlo.

Top 10 krajów pod względem sprzedaży transgranicznej do China podczas Dnia Singli to Japonia, USA, Korea, Australia, Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Nowa Zelandia, Włochy i Kanada.

Łącznie swoją ofertę zaprezentowało ponad 200 tys. firm.

Alibaba wykorzystuje swój potencjał analityczny do wspierania producentów w opracowywaniu nowości produktowych, trafiających z gusta konsumentów. Koncern współpracuje w tym zakresie m.in. z takimi gigantami rynku FMCG jak P&G oraz L’Oréal. W rezultacie, tylko podczas tegorocznego Singles Day w ofercie dostępnej na platformach e-commerce chińskiego detalisty pojawiło się ponad milion nowości produktowych.

Przykładowo, firma kosmetyczna MAC w ciągu zaledwie 5 minut przedsprzedaży zebrała zamówienia na 60 tys. sztuk nowej szminki z limitowanej edycji.

Dziesięć globalnych marek z rynku kosmetyków, takich jak Olay i Shiseido zadeklarowało, że ponad 50 proc. swoich nowości produktowych będą „inkubować” na platformie Tmall.

Logistyczne ramię Alibaby – firma Cainiao – dostarczyła pierwsze 100 mln przesyłek w ciągu zaledwie pierwszych ośmiu godzin 11 listopada. Łącznie w ramach Dnia Singli firma zrealizowała blisko 1,3 mld zamówień. Wobec tej skali operacji nie dziwi, że w ramach zrównoważonej gospodarki Cainiao zorganizowało na terenie całych Chin ok. 40 tys. punktów recyklingu opakowań, a dodatkowe 35 tys. prowadzą współpracujące firmy kurierskie. Aby wypromować swoje „zielone” podejście, Alibaba ustanowiła 20 listopada Narodowym Dniem Recyklingu Pudełek Tekturowych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.