25.11.2020/18:22

Alibaba publikuje kosmiczne dane z Dnia Singli. Państwo Środka pokazuje Amerykanom… środkowy palec [FELIETON]

Sprzedawcy korzystający z serwisów marketplace Alibaby odnotowali oszałamiające rekordy obrotów podczas chińskiego „święta wyprzedaży”, znanego jako Dzień Singli, organizowanego co roku jedenastego listopada (11.11 – cztery jedynki). Chińczycy nie kryją satysfakcji i z ostentacyjną nutą wyższości odnoszą się do Amerykanów i „ reszty świata”.

Komunikat z tegorocznego chińskiego dnia wyprzedaży pełen jest oszałamiających liczb. Sprzedawcy korzystający z platform Alibaby osiągnęli łączny wolumen sprzedaży GMV w wysokości równej 74,1 mld USD. Rok wcześniej było to 38 mld USD, zatem sprzedaż wzrosła niemal dwukrotnie. Tylko w pierwszych 30 minutach zakupowego szaleństwa sprzedaż osiągnęła wartość niebotycznych 40,87 mld USD – czyli więcej niż podczas całego ubiegłorocznego wydarzenia.

Komunikat podsumowujący tegoroczny festiwal wyprzedażowy Alibaba Singles Day pełen jest kosmicznych liczb, z polskiej perspektywy wyglądających raczej abstrakcyjnie. Czytając informację prasową trudno jednak nie odnieść wrażenia, że Chińczycy skorzystali z okazji, by dać prztyczka w nos Amerykanom i reszcie świata. Czytamy bowiem:

„W porównaniu z Alibaba Singles Day 2020 inne wielkie święta wyprzedażowe okazały się karłami, zgodnie z trendami odnotowanymi w ubiegłych latach. Sprzedaż Amazon Prime Day 2020 wyniosła 10,4 mld USD, wobec 7,16 mld USD w 2019 r. Sprzedaż w trakcie Cyber Monday wyniosła w USA 7,9 mld dolarów. Black Friday i Święto Dziękczynienia dodały do tej kwoty 9,7 mld, co sumuje się wartością 17,6 mld dolarów w trakcie całego weekendu wyprzedażowego” – wylicza z wyższością chiński koncern.

„Dla porównania, w 2018 r. Singles Day zakończył się sprzedażą GMV w wysokości 30,8 mld USD, podczas gdy sprzedaż w trakcie Amazon Prime Day wyniosła 4,19 mld USD, a trakcie weekendu ze Świętem Dziękczynienia przyniosła 14,2 mld USD sprzedaży” – z satysfakcją pokazują trendy Chińczycy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także