Alpay Güner, CEO MediaMarktSaturn Polska: To czas trudnych decyzji i ogromnego wysiłku
- Sieć MediaMarkt, podobnie jak inni detaliści non-food, działający stacjonarnie głównie w galeriach i centrach handlowych, przechodzi w czasach pandemii dramatycznie trudne chwile. Jednak nawet najtrudniejsze czasy przynoszą nie tylko problemy, ale też szanse. O funkcjonowaniu polskiego oddziału sieci MediaMarkt w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl opowiada Alpay Güner, CEO MediaMarktSaturn Polska.
Wydaje się, że sytuacja jest obiektywnie dość dramatyczna dla wszystkich operatorów non-food. W jaki sposób w tej sytuacji działa MediaMarkt w Polsce? Jak próbuje sobie radzić w tej sytuacji?
Obecna sytuacja wymaga niestandardowych działań, podejmowania trudnych decyzji i ogromnego wysiłku operacyjnego, żeby zapewnić dalsze funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Jako operator wielokanałowy, w związku z zamknięciem większości naszych sklepów stacjonarnych, aktualnie koncentrujemy się na sprzedaży online i poprzez infolinię oraz na szybkich dostawach do klientów. Na początku kwietnia uruchomiliśmy usługę dostawy tego samego dnia w największych polskich miastach, którą będziemy rozszerzać na kolejne lokalizacje. Jesteśmy dostępni dla naszych klientów również poprzez chat.
Naszym atutem jest fachowe doradztwo – chętnie dzielimy się z klientami wiedzą na temat nowych technologii, wspieramy ich w podejmowaniu odpowiedzialnych decyzji zakupowych. Wielu konsumentów przez zakupem potrzebuje kontaktu z doradcą, chce fizycznie obejrzeć urządzenie i zapoznać się z jego parametrami i możliwościami, np. jakie zdjęcia robi aparat fotograficzny z wymienną optyką. Dlatego obecnie budujemy świadomość klientów na temat tego, jak przyjazny może być proces zakupów online, oferując szeroki wachlarz możliwości, takich jak: porada online, dostawa tego samego dnia, płatności odroczone, raty 0%. Klienci sklepu online mogą otrzymać już skonfigurowanego laptopa, gotowego od razu do pracy, czy smartfona z ekranem zabezpieczonym antybakteryjną folią ochronną. To tylko wybrane z usług, które cały czas rozwijamy, odpowiadając na bieżące potrzeby konsumentów.
Firma próbuje szukać nowych rozwiązań, jednym z nich jest wejście z ofertą na Allegro?
Decyzja o współpracy z Allegro zapadła jeszcze przed ograniczeniami związanymi z pandemią. Jest to jedno z działań podejmowanych w ramach realizacji strategii marki, która zakłada rozwój sprzedaży we wszystkich kanałach. Obecność z naszą ofertą na Allegro rozszerza nasz zasięg działania o nowy kanał, bardzo ważny w aktualnej sytuacji rynkowej.
Czy na sytuację polskiej spółki będzie miało wpływ ewentualne pozyskanie przez firmę Ceconomy pomocy publicznej (w wysokości ok 2 mld euro) od niemieckiego rządu, o które firma się stara?
Obecnie nie wiadomo, jak długo potrwa jeszcze obecna sytuacja, zanim można będzie wznowić normalną działalność biznesową. Ceconomy AG - główny udziałowiec MediaMarktSaturn – postanowił zatem dodatkowo ubiegać się o finansowanie przez niemiecki Kreditanstalt für Wiederaufbau (KfW).
1 komentarz
-
20.04.2020
Przecież oni byli już żywym trupem, zanim wyszedł COVID. Ujemna płynność, skrócone gwarancje, marketing jakby był robiony przez konkurencję albo dywersantów...
Wirus tylko dopełni tego, co i tak miało nastać za pół roku, rok.
I tylko ludzi szkoda, że przez takich amatorów u steru, stracą job.
6