14.08.2018/09:39

Amazon może wkrótce zdominować światowy rynek reklamy

Amazon zarabia głównie na e-commerce, ale drugim źródłem przychodów są dla firmy usługi chmury obliczeniowej. Według analityków Piper Jaffray to się wkrótce zmieni. Już w 2021 r. największe poza e-commerce przychody koncernu będą pochodzić z rynku reklamy. Już dziś koncern jest największą globalną wyszukiwarką produktów – informuje CNBC.

Zdaniem analityków Piper Jaffray inwestorzy przyglądają się wynikom sprzedaży detalicznej Amazona oraz szybkiemu wzrostowi przychodów z usług chmury obliczeniowej Amazon Web Services, nie zauważając przy tym, jak szybko firma rozwija sprzedaż usług reklamowych. Jej wartość może w 2021 r. przekroczyć wartość sprzedaży usług AWS – czytamy w serwisie CNBC.

Według szacunków analityków, w 2021 r. dochód operacyjny Amazona ze sprzedaży reklam wyniesie 16 mln dolarów, podczas gdy dochód operacyjnych z usług chmury AWS wyniesie 15 mld dolarów. Koncern już dziś jest główną wyszukiwarką produktów, z udziałem w rynku „znacznie ponad 50 proc.”. Firma zaczyna dyskontować tę przewagę. W wynikach finansowych za drugi kwartał w segmencie „Inne”, który obejmuje biznes reklamowy, odnotowano wzrost sprzedaży o 72 proc. – kontynuuje CNBC.

W czasach, gdy dla światowego detalu personalizacja reklam staje się kwestią „być albo nie być”, przepastne dane Amazona o transakcjach i dominacja na rynku wyszukiwania produktów stają się kluczowym atutem i źródłem wzrostu bieżących i przyszłych profitów.

Od początku roku akcje Amazona podrożały o 61 proc., przy średniej rynkowej dla Wall Street na poziomie 6 proc.

Źródło: cnbc.com

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.