28.05.2020/14:23

Amazon odpowiada Inicjatywie Pracowniczej: Zdrowie pracowników jest naszym najwyższym priorytetem

Kilka dni temu związkowcy z Inicjatywy Pracowniczej Amazona w Polsce wysłali do Jeffa Bezosa  prezesa firmy list, w którym żądali zwiększenia poziomu bezpieczeństwa w firmie. To efekt śmierci pracownicy, do której doszło w zeszłym tygodniu na terenie centrum logistycznego pod Poznaniem. Firma przygotowała odpowiedź.

Spółka zaznacza, że w Amazon bezpieczeństwo pracowników jest najwyższym priorytetem.

„Jesteśmy dumni z tego, że ponad 16 000 osób w Polsce wybrało Amazon jako swojego pracodawcę i poleca nas jako miejsce pracy swojej rodzinie i przyjaciołom. Niestety globalny kryzys związany z koronawirusem stał się dla naszych krytyków okazją do promocji własnych postulatów. Jesteśmy oburzeni tym, jak tragedia rodziny naszej zmarłej koleżanki z poznańskiego zespołu jest aktualnie wykorzystywana do rozpowszechniania nieprawdziwych informacji na temat naszej firmy.“ - czytamy w komunikacie.

Firma podkreśla także, iż z ogromnym smutkiem przyjęła wiadomość o śmierci pracownicy. Zwraca uwagę, że akcja ratunkowa została przeprowadzona w prawidłowy sposób.

„W naszych centrach logistycznych posiadamy defibrylatory (chociaż nie są one wymagane przez prawo) do wykorzystania w takich sytuacjach. Aktualnie czekamy na raport służb badających przyczyny zdarzenia.” – pisze Amazon.

Dodaje także, że wszystkie zmiany w regulacjach dotyczących funkcjonowania polskich centrów logistycznych – w tym dotyczące wdrożenia środków bezpieczeństwa, zmian organizacyjnych oraz w szczególności tymczasowych podwyżek stawki godzinowej dla wszystkich pracowników, w tym pracowników tymczasowych, zostały wprowadzone z inicjatywy Amazon i wdrożono je w ramach globalnej strategii Amazon we wszystkich krajach.

„Zdrowie pracowników jest naszym najwyższym priorytetem, dlatego zawsze prosimy pracowników, żeby pozostali w domu, jeśli są chorzy. Dbamy o bezpieczeństwo wszystkich zatrudnionych przez nas osób i nie jest prawdą, że zmuszamy naszych pracowników do noszenia maseczek ochronnych jeśli mają problemy zdrowotne – w takich przypadkach umożliwiamy korzystanie z innych środków ochrony” – pisze firma w komunikacie.

Dodaje, że zgodnie z pomiarami, które zostały przeprowadzone w centrum w Sadach przez zewnętrzne laboratorium, firma nie posiada stanowisk, na których przekroczony został wydatek energetyczny pracowników.

„Podobnie jak w wielu innych firmach, wyznaczamy cele naszym pracownikom niezależnie od tego, czy pracują w naszych biurach korporacyjnych czy centrach logistyki e-commerce. Ustalane są one obiektywnie, w oparciu o analizę wyników członków naszego zespołu. Stosowany przez nas system oceny pracowników został oceniony przez sąd jako obiektywny i sprawiedliwy. Natomiast do każdej osoby, która ma problem z osiągnięciem celu, podchodzimy indywidualnie i oferujemy wsparcie, aby pomóc jej poprawić wyniki i odnieść sukces w Amazon.” – pisze firma w komunikacie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.