12.07.2018/13:33

Ambitne plany Dino. Do 2020 r. będzie 1200 sklepów?

Licząca obecnie prawie 850 sklepów sieć Dino, chce do 2020 roku mieć 1200 placówek. Rozwój sieci napędza wyróżniająca się na rynku oferta asortymentowa i podejście do pozycjonowania marki.

W sklepach Dino klientów kusi około 5 000 pozycji asortymentowych, w większości markowych oraz świeżych produktów. Ceny około 500 SKU – tych reprezentujących zdaniem zarządu firmy produkty kluczowe dla klientów, są weryfikowane i ustalane na poziomie konkurencyjnym w stosunku do sieci dyskontowych. U podstaw strategii Dino leży założenie, że dzięki szerokiej, konkurencyjnej i odpowiednio skonstruowanej ofercie asortymentowej sklepy należące do sieci są atrakcyjnym miejscem robienia codziennych zakupów.

Większy wybór

Grupa Dino oferuje dwukrotnie więcej SKU niż największe sieci dyskontowe w Polsce. Sprzedaż produktów świeżych odpowiadała za ponad 35% jej przychodów ze sprzedaży. Co więcej, w przeciwieństwie do sieci dyskontowych, wszystkie sklepy Dino wyposażone są w stoiska mięsne z obsługą, do których towar, czyli mięso, drób i wędliny, dostarczany jest we wszystkie dni tygodnia, z wyjątkiem niedziel, z zakładu mięsnego prowadzonego przez przedsiębiorstwo Agro-Rydzyna, będącego w 100% własnością Grupy Dino. Posiadanie zakładu mięsnego prowadzonego przez Agro-Rydzynę umożliwia grupie bezpośrednią kontrolę nad jakością i świeżością mięsa, drobiu i wędlin, które zdaniem zarządu spółki są istotnym wyróżnikiem oferty sklepów Grupy Dino w porównaniu z konkurencją i wpływają na decyzje wielu klientów co do wyboru sklepu tej sieci jako miejsca na codzienne zakupy. Mięso, drób i wędliny odpowiadają za ponad 16% przychodów ze sprzedaży grupy.

Siła regionalnych marek

Jeśli chodzi o ofertę produktów innych niż świeża żywność, strategia Grupy Dino skupia się na produktach markowych. Marki własne z wyłączeniem Agro-Rydzyny, stanowią niewielki odsetek przychodów ze sprzedaży. Firma przyjęła politykę ścisłej współpracy z polskimi producentami będącymi właścicielami marek regionalnych, dzięki czemu może zapewnić swoim klientom tańszą alternatywę dla wiodących marek krajowych i światowych. Równocześnie marki regionalne często pełnią w ofercie Grupy Dino funkcję produktów o dobrej relacji ceny do jakości, analogiczną do funkcji produktów marek własnych oferowanych przez innych sprzedawców detalicznych artykułów spożywczych, w szczególności sieci dyskontowych.

Kontrola cen

Grupa Dino kontroluje ceny oferowanych przez siebie produktów i co tydzień przeprowadza przegląd cen u konkurencji w odniesieniu do około 500 SKU, które w ocenie zarządu sieci stanowią kluczowe produkty dla klientów. W efekcie Dino jest w stanie zapewnić, że kluczowe artykuły są sprzedawane po cenach średnio na tym samym poziomie, co oferowane przez największe sieci dyskontowe i inne wiodące sieci spożywcze w Polsce. Uzupełnieniem konkurencyjnej polityki cenowej grupy jest spójne i przejrzyste podejście do promocji. Są one reklamowane w gazetkach reklamowych i na billboardach zlokalizowanych przed większością sklepów Dino.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • nanana 15.07.2018

    Z tego co wiem to do końca tego roku ma być otwarcie 1000 marketu Dino w Polsce, jako prezent dla ciebie Pana Biernackiego ze względu na to iż pod koniec roku ma urodziny

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.