16.09.2020/18:30

Ambra będzie inwestować w sklepy, ale przejęcia wyklucza

Wydatki na poziomie 20 mln zł oraz otwarcie kilku sklepów Centrum Wina/Distillers Limited – to plany firmy Ambra na rok obrotowy 2020/2021. 

Jak zaznaczył Piotr Każmierczak, wiceprezes spółki, Ambra zamierza przeznaczyć tę na podtrzymanie i rozwój bieżącej działalności. Nie planuje natomiast akwizycji. W te obfitował rok obrotowy 2019/2020. Ambra przejęła wtedy brakującą połowę praw do marek Pliska i Słoneczny Brzeg. Sfinalizowała trzy przejęcia spółek w Czechach oraz zakupiła markę Sange de Taurwin w Rumunii. Zmodernizowała także jedną z linii produkcyjnych w zakładzie w Woli Dużej. Wydatki inwestycyjne grupy przekroczyły wtedy 34 mln zł i były dwukrotnie wyższe niż w roku obrotowym 2018/2019.

Prezes Ambry, Robert Ogór zapowiedział natomiast, że w bieżącym roku obrotowym firma powiększy sieć sklepów specjalistycznych prowadzonych pod szyldem Centrum Wina/ Distillers Limited. Zaznaczył przy tym, że zostaną one otwarte poza galeriami handlowymi. Obecnie Ambra prowadzi w Polsce 31 takich placówek. 

Prezes był natomiast ostrożny w ocenie perspektyw grupy na najbliższe miesiące. – Musimy poczekać, jak będzie wyglądać sytuacja rynkowa i społeczna we wrześniu, październiku – stwierdził. – Patrząc na to, co się działo w okresie lockdownu, kiedy zakupy wina w sklepach nie spadły, a nawet minimalnie wzrosły, mamy nadzieję, że nieprzewidywalne okoliczności pozwolą przynajmniej na utrzymanie konsumpcji wina na niezmiennym poziomie, może nawet na małym plusie – powiedział. 
W przypadku grupy Ambra jej tegoroczną sprzedać wspierać mają m.in. wina własnej marki Winiarnia Zamojska.


 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także