Ambra chce stworzyć sieć sklepów na rynku czeskim
Spółka dystrybucyjna Ambra planuje budowę sieci stacjonarnej na rynku czeskim. Bazą do rozwoju projektu ma być przejęta kilka tygodni temu spółka Vino-Klub, która prowadzi internetowy sklep z alkoholem.
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra zasygnalizował, że firma będzie chciała rozwijać sklep internetowy, a także zbudować na jego bazie sieć sklepów stacjonarnych.
Na początku firma planuje rozwój niewielkiej sieci, kilku sklepów. Taki projekt pozwoli Ambrze uczyć się sprzedaży i poznać rynek sklepów stacjonarnych w Czechach.
Władze Ambry nie wykluczają jednak przejęć sklepów już tych istniejących.
Grupa Ambra zajmuje się przede wszystkim produkcją, importem i dystrybucją wina w Polsce. Pod marką Centrum Wina prowadzi sklepy specjalistyczne. Niecałe 80 proc. przychodów grupy realizowanych jest w Polsce, około 13 proc. sprzedaży stanowi rynek rumuński, około 8 proc. to Czechy i Słowacja.
8