AmRest powiększa portfolio o markę burgerowni premium Bacoa
Grupa AmRest ogłosiła podpisanie wiążącego porozumienia (tzw. binding offer) w celu nabycia 100 proc. udziałów w hiszpańskiej sieci restauracji Bacoa.
Dzięki akwizycji spółka poszerzy porfel marek własnych oraz wzmocni swoją obecność w Hiszpanii, będącej drugim największym rynkiem działalności grupy (po Polsce). Zgodnie z umową, AmRest przejmie sieć restauracji działających pod szyldem Bacoa w Barcelonie i Madrycie (2 restauracje własne oraz 4 restauracje franczyzowe).
- Akwizycja sieci Bacoa jest strategicznym ruchem pozwalającym nam zaistnieć w segmencie premium burgers, kategorii cieszącej się coraz większym zainteresowaniem wśród konsumentów oraz mającej ogromny potencjał wzrostu w Europie - komentuje Michał Serwatka, dyrektor ds. fuzji i przejęć AmRestu.
I dodaje: - Jesteśmy podekscytowani możliwościami rozwoju, jakie ta transakcja otwiera przed naszą firmą. Z jednej strony dodajemy do naszego portfela kolejną markę własną. Jednocześnie, w długim terminie pozwoli nam to umocnić nasza pozycję na rynkach restauracyjnych Europy Zachodniej.
Marka Bacoa Burger została założona w 2010 roku jako mała restauracja typu burger premium. Jak podkreśla AmRest w komunikacie, sieć "szybko zyskała dużą popularność dzięki wysokiej jakości ręcznie robionym burgerom".
2