01.09.2019/23:18

Analityk o wynikach Eurocash: Integracja detalu kluczowa dla przyszłych wyników Grupy

Adrian Górniak analityk Domu Maklerskiego BDM podkreśla, że wyniki Eurocash za II kw. 2019 r. były lekko powyżej konsensusu rynkowego. In plus wyróżniają się wyższe zrealizowane przychody, które zwiększyły się o prawie 12 proc. r/r (m.in. efekt pełnego kwartału konsolidacji Mili, wysokich LfL w części detalicznej, dwucyfrowej dynamiki sprzedaży w Eurocash Dystrybucja oraz w dywizji papierosów; niższą dynamikę wykazał format Cash & Carry). Pozytywnie wypadł także cash flow z działalności operacyjnej.

Analityk DM BDM wskazał, że w perspektywie II połowy 2019 r. kluczowe będzie zakończenie procesu integracji w segmencie detalicznym i w dłuższej perspektywie rozwój sieci Delikatesy Centrum.

W II kw. Grupa Eurocash wypracowała 6,44 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o ok. 12 proc. r/r. Marża brutto spółki zwiększyła się do 13,1 proc. (+0,9 p.p. r/r), co jest efektem większego udziału segmentu detalicznego w sprzedaży. Na poziomie EBITDA Eurocash zaraportował 216 mln zł (wg MSR 17 = 126 mln zŁ; marża EBITDA MSR 17 = 2,0 proc.). Wynik netto był bliski 47 mln zł.

Segment hurtowy osiągnął 4,9 mld zł przychodów (+6 proc. r/r) oraz 177 mln zł EBITDA (wg MSR 17 = 127 mln zł). W podziale na formaty cash&carry wypracowało 1,22 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 1,2 proc. r/r, z kolei Eurocash Dystrybucja (bez Eurocash Alkohole) zanotowała 1,3 mld zł sprzedaży (+12,2 proc. r/r).

Papierosy i produkty impulsowe zaraportowały wzrost wpływów o 11 proc. r/r do 1,72 mld zł, a Eurocash Alkohole miał 501 mln zł przychodów (-8,8 proc. r/r). Eurocash Gastronomia osiągnęła 133 mln zł przychodów (+12,6 proc. r/r).

W obszarze detalicznym sprzedaż wyniosła prawie 1,5 mld zł (+34 proc. r/r), z kolei EBITDA zbliżyła się do 77 mln zł (wg MSR 17 = 39 mln ZŁ).

Część detaliczna zwiększyła udział w skonsolidowanych obrotach do 23 proc. (+7 p.p . r/r; efekt pełnej konsolidacji sieci Mila).

Sprzedaż porównywalna w obszarze hurtu w II kw. 2019 r. wyniosła 1,2 proc., z kolei w detalu w przypadku sklepów własnych odnotowano +8 proc. (sprzedaż hurtowa lfl do franczyzowych placówek Delikatesy Centrum wzrosła o 6,7 proc.).

Cash flow z działalności operacyjnej wyniósł niemal 399 mln zł (vs 233 mln zł przed rokiem).

 

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • AG 02.09.2019

    Moim zdaniem spółka bez pomysłu. Wiele formatów i pogubienie.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.