15.02.2021/13:01

Arkadiusz Żanowski, Clovin: Na polskim rynku chemii gospodarczej jest dużo miejsca dla marki własnej

Udział marki własnej w sprzedaży chemii gospodarczej w Polsce jest wciąż znacznie niższy niż w krajach Europy Zachodniej. Oczekiwania sieci handlowych rosną – dotyczy to nie tylko ceny i jakości, ale także spełniania wysokich standardów ekologicznych w procesie produkcji. Firma Clovin jest na to przygotowana i ma mocne argumenty w rozmowach handlowych z obecnymi i nowymi partnerami – zapewnia Arkadiusz Żanowski, prezes zarządu Clovin SA.

Arkadiusz Żanowski, szef firmy Clovin, pozytywnie ocenia perspektywy dla rozwoju polskiego rynku produktów pod marką własną sieci handlowych. Menedżer odwołuje się do przykładów krajów zachodnioeuropejskich, gdzie udział private label w rynku przekracza 40 proc. Wskazuje, że Polska ma wciąż duży potencjał wzrostu – szczególnie w przypadku chemii gospodarczej. Zarządzana przez niego firma upatruje szanse dalszego rozwoju także w obserwowanych du żych dysproporcjach w udziale produktów pod marką własną między graczami w Polsce.

– Sieci handlowe zmieniają swoje oczekiwania odnośnie do produktów private label. Najczęściej mamy tu do czynienia z dwoma równoważnymi kategoriami oczekiwań – niskiej ceny oraz jakości identycznej jak u liderów rynku. Stąd w Clovin dostosowaliśmy się do tych oczekiwań rynkowych i w obu tych kategoriach dostarczamy produkty odpowiadającej specyfikacji zamawiającego, np. trzykomorowe kapsułki piorące. Linia produkcyjna dla tych kapsułek ma już praktycznie zapełnione moce, z czego około 30 proc. to właśnie produkty marki własnej – informuje Żanowski.

– Podobnie sytuacja wygląda w przypadku naszych tabletek do zmywarek, wprowadzonych do sprzedaży w październiku ubiegłego roku, czy żeli do zmywarek typu All In One, które świetnie sprzedają się także na rynkach zagranicznych – holenderskim, włoskim, czy niemieckim – dodaje.

Jak przekonuje szef firmy Clovin, w przypadku marek własnych rynek oczekuje nie tylko gwarancji niskiej ceny i uniwersalności, przy jednoczesnym zachowaniu jakości identycznej, jak w przypadku produktów markowych, lecz także spełnienia rygorystycznych standardów ekologicznych w procesie produkcji.

– Standardy zachowywane przez dużych producentów zaczęły również obowiązywać w przypadku marek własnych. Dlatego również na tym polu poczyniliśmy odpowiednie inwestycje – zapewnia menedżer i podkreśla, że trend eko i postawa odpowiedzialności społecznej to świetny magnes na klientów.

– Dlatego w tym roku zaproponujemy naszym klientom produkty w standardzie ekologicznym, co oznacza, że przy produkcji wykorzystujemy szereg przyjaznych naturze rozwiązań, np. całkowicie zamknięty obieg wody produkcyjnej, dzięki uruchomionej przez nas bezobsługowej oczyszczalni ścieków przemysłowych, odzyskiwaniu wody z dachów hal produkcyjno-magazynowych, czy pozyskiwaniu energii elektrycznej z OZE (obecnie już ok. 30 proc.) – wylicza Arkadiusz Żanowski i podsumowuje:

– Jeżeli połączymy to z własną produkcją opakowań PET, HDPE oraz zastosowaniem surowców z recyklingu, nasz obecny bądź nowy partner handlowy otrzyma dostęp do najnowszych, ekologicznych i jakościowych produktów, począwszy od mydła w płynie (butelka, doypack), przez płyn do WC, proszki, żele, aż po wysoce zaawansowane produkty, jak wspomniane wcześniej kapsułki i tabletki do zmywarek. A to jest w obecnych czasach niebagatelny argument przy rozmowach handlowych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także