21.04.2017/16:01

Auchan szykuje się do debiutu sieci sklepów convenience Moje Auchan w Polsce

Moje Auchan - tak będzie się nazywała nowa sieć sklepów convenience, jaką w Polsce rozwijać zamierza Auchan. O planach wejścia francuskiej grupy w mniejszy format pisaliśmy już na wiadomoscihandlowe.pl wielokrotnie. Do tej pory nie było jednak pewne, jaki szyld zawiśnie na pierwszych, testowych placówkach. Nasze źródła wskazują na to, że będzie to - zgodnie z przewidywaniami - Moje Auchan.

Przypomnijmy, od 2016 r. Auchan testuje sklepy o podobnej nazwie - My Auchan - w innych krajach. Pod koniec sierpnia pierwsza placówka My АШАН rozpoczęła działalność w Moskwie, a w listopadzie My Auchan zadebiutowało we Francji, w Paryżu. Już wkrótce podobne, testowe placówki, ruszyć mają także w Rumunii. W tym ostatnim kraju zdecydowano się rozwijać sieć w pierwszej fazie przy stacjach paliw.

Auchan ma jednak znacznie więcej doświadczenia związanego z formatem convenience. W rodzimej Francji grupa zarządza placówkami pod szyldem A2Pas - to skrzyżowanie supermarketu proximity właśnie ze sklepem convenience. Sklepy o tej nazwie zadebiutowały na francuskim rynku handlowym w 2011 r. Zlokalizowane są w największych miastach i mają powierzchnię wahającą się między 200 a 500 mkw.

Do momentu publikacji niniejszego artykułu nie otrzymaliśmy komentarza polskiego oddziału Auchan na temat planów związanych z rozwojem sieci Moje Auchan. Wiedzę na temat tego, jak będzie wyglądała nowa sieć, czerpać możemy jednak z tego, co dzieje się w innych krajach. W ofercie pierwszego paryskiego My Auchan, na powierzchni blisko 300 mkw., znaleźć można ok. 5,5 tys. SKU, a także kącik gastronomiczny wraz ze strefą, w której klient może usiąść, aby na spokojnie spożyć danie bądź napić się kawy. W Rosji powierzchnia pojedynczego sklepu My АШАН mieści we wspomnianym już przedziale od 200 do 500 mkw. Wydaje się bardzo prawdopodobne, że podobnie będzie w Polsce, tym bardziej że powierzchnia obecnych sklepów Simply Market to zwykle 500-3000 mkw.

Ekspansję sieci w nowy format traktować należy nie tylko jako element rozszerzenia multichannelowej strategii Auchan o kolejny segment rynku. Sklepy My Auchan równocześnie wpisują się w pomysł ujednolicenia szyldów w ramach całej grupy i skupienia ich wokół parasolowej marki Auchan. Podobną taktykę obrała kilka lat temu inna wywodząca się z Francji sieć, a mianowicie Carrefour. Dziś w obrębie tej grupy działają już hipermarkety Carrefour, supermarkety Carrefour Market, sklepy convenience Carrefour Express, a od niedawna rozwijane są zupełnie nowe koncepty - Carrefour Easy i Carrefour Bio (nie ma ich jeszcze w Polsce).

Przypomnijmy, że oprócz stworzenia w Polsce nowej sieci sklepów convenience, Auchan planuje także wymianę szyldu na wszystkich swoich supermarketach. Jak pisaliśmy na wiadomoscihandlowe.pl przed kilkoma dniami, nazwa Simply Market zastąpiona zostanie przez Auchan Supermarket. Proces rebrandingu sieci wystartować może jeszcze w tym roku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.