01.08.2018/16:23

Auchan zakończyło integrację biznesu w Polsce

Od 9 lipca br. spółka Auchan Polska jest jednym wspólnym pracodawcą dla wszystkich osób zatrudnionych w hipermarketach, supermarketach, sklepach osiedlowych, dziale e-commerce (Auchan Direct), a także sklepach Simply Market.

Jak podkreślają przedstawiciele Auchan Polska, integracja poszczególnych business unitów w ramach jednej spółki, to element "budowania doskonałości w handlu omnikanałowym".

Przeprowadzona integracja oznacza także korzyści dla pracowników firmy i klientów sklepów. - Dzięki integracji współpracownicy będą mieli dostęp do tych samych benefitów pozapłacowych. Klientom łatwiej będzie znaleźć zdrowe i lokalne produkty bliżej swojego domu – wskazują władze Auchan w Polsce.

Jak pisaliśmy w kwietniu br. na portalu wiadomoscihandlowe.pl, Grupa Auchan zdecydowała się połączyć pięć swoich spółek działających w Polsce. To oznacza, że struktura grupy zostanie uproszczona, a hipermarkety Auchan, supermarkety Simply Market, jak również segment e-commerce Auchan zarządzane będą wspólnie, z poziomu jednej spółki.

Jak dowiedzieliśmy się z wpisu w Monitorze Sądowym i Gospodarczym, 28 marca br. w Piasecznie uzgodniony został plan połączenia pięciu spółek. W ramach fuzji, do spółki Auchan Polska sp. z o.o. wchłonięte zostały cztery inne: Arel sp. z o.o., Arel sp. z o.o. sp.k., Auchan E-Commerce Polska sp. z o.o. oraz Elea Polska sp. z o.o.

Połączenie została zrealizowane poprzez przeniesienie całego majątku czterech przejmowanych spółek do spółki Auchan Polska sp. z o.o. Proces został przeprowadzony bez podwyższenia kapitału zakładowego głównej spółki.

W jaki sposób Auchan uzasadniał zmiany? „Decyzja o połączeniu jest przejawem realizacji przez spółkę przejmującą oraz spółki przejmowane założeń polityki Grupy Auchan w Polsce oraz na całym świecie polegającej na skupieniu w jednym podmiocie wszystkich formatów sprzedaży detalicznej (hipermarkety, supermarkety, sprzedaż internetowa), jak również zmierza do ograniczenia kosztów prowadzonej działalności oraz podyktowana jest istotnym interesem gospodarczym spółek łączących się.” – informowała spółka.

Przypomnijmy, że Grupa Auchan we wszystkich krajach w których jest obecna wdraża od kilkunastu miesięcy strategię "jednego szyldu". Działania grupy skupić się mają wokół brandu Auchan, co oznacza, że szyld Simply Market najprawdopodobniej wkrótce zniknie z polskiego rynku, a zastąpią go: Auchan Supermarket (większe placówki) i Moje Auchan (mniejsze Simply Markety). Takie sklepy zaczęły być testowane w Polsce na jesieni ubiegłego roku, o czym pisaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl jako pierwsi.

Sieć Auchan zarządza w naszym kraju siecią ponad 100 hiper- i supermarketów, a także sklepów convenience.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.