11.03.2014/13:15

Badanie zadowolenia klientów

W polskich sieciach często można usłyszeć „dzień dobry”. Ale o pomoc w podjęciu decyzji zakupowej raczej trudno.

Zbadano 780 placówek należących do 156 sieci w 19 branżach, od aptek i drogerii przez sklepy z biżuterią i odzieżą po księgarnie oraz stacje benzynowe. Była to czwarta edycja badań, przeprowadziła je firma Daymaker, zajmująca się takimi działaniami także w Czechach i Skandynawii. Metodą badawczą było „mystery shopping”, mówiąc prosto w sklepie pojawiał się „podstawiony” klient, który obserwując dokładnie wszystko wypełniał potem ankietę zadowolenia. Pod uwagę brano kilkanaście czynników – powitanie, aktywny kontakt z klientem ze strony personelu, pytania o preferencje i konkretne propozycje, pomoc w podjęciu decyzji zakupowej a także oferta sprzedaży dodatkowej. Ważne w punktacji było też zaangażowanie personelu w działanie, znajomość produktów oraz ogólne wrażenie kupującego. Najwyższą ocenę w rankingu zdobyły, drugi rok z rzędu, perfumerie Douglas (wynik 96,77%), drugie miejsce należy do odzieżowego Lancerto (95,08%), zaś trzecia pozycja to Zara Home z dekoracjami domu (94,92%). Generalnie najsłabsze wyniki osiągały stacje benzynowe, księgarnie oraz sklepy meblowe.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.