24.01.2019/13:39

Barista ze Starbucks: Polacy są otwarci na kawy parzone alternatywnymi metodami

Polacy stają się coraz bardziej wyedukowanymi konsumentami kawy. Jeszcze kilka lat temu niewiele osób decydowało się na odejście od zamawiania klasycznego latte, espresso czy cappuccino. Dzisiaj klienci poszukują nowych smaków, które mogą im dostarczyć np. alternatywne metody parzenia kawy – mówi Daniel Stępniak, Starbucks district coffee master.

Czy preferencje polskich konsumentów kawy znacząco się zmieniają?

W 2018 roku w Starbucks zaobserwowaliśmy wyraźne umacnianie się obecnych wcześniej trendów. Polacy stają się coraz bardziej wyedukowanymi konsumentami kawy. Jeszcze kilka lat temu niewiele osób decydowało się na odejście od zamawiania klasycznego latte, espresso czy cappuccino. Dzisiaj klienci poszukują nowych smaków, które mogą im dostarczyć choćby alternatywne metody parzenia kawy. Dużą popularnością w 2018 roku cieszyły się kawy parzone takimi metodami, jak Pour Over, French Press, Chemex, a także zimne kawy, takie jak Cold Brew. Najbardziej popularną alternatywą, zamawianą w kawiarniach Starbucks Reserve był Clover, który nadaje kawie mocy i wspaniale wydobywa oryginalny smak. Wielu gości docenia także French Press, który przypomina domowy smak kawy. Klasyczny Pour Over czy lekki Chemex to z kolei wybory tych, którzy lubią nieoczywiste smaki.

Jaką kawę najbardziej lubią Polacy?

Najpopularniejszą kawą 2018 roku w naszych kawiarniach w Polsce okazała się średnio palona, lekko orzechowa Columbia Narino. Ta mieszanka jest dostępna w polskich kawiarniach od roku 2015. Jeśli chodzi natomiast o napoje zamawiane w kawiarni, największym zainteresowaniem cieszyły się kawy mleczne, takie jak latte czy cappuccino. Polacy lubią słodsze smaki. Nowa mieszanka ziaren Blonde Roast powinna więc idealnie trafić w ich gusta smakowe. To mieszanka wyjątkowych ziaren, stworzona po to, by wydobyć lżejszą stronę espresso. Powstała w odpowiedzi na światowe trendy rynku kawy i potrzebę konsumentów, jaką jest możliwość dostosowania zamawianego napoju do własnych preferencji smakowych. Jeśli chodzi o gusta Polaków, warto także podkreślić, że coraz więcej osób wybiera kawę spersonalizowaną. Oczywiście możliwość dostosowania zamawianego napoju do własnych preferencji nie jest nowym zjawiskiem w Starbucks, natomiast z roku na rok obserwujemy coraz większe zainteresowanie personalizacją kawy. W Starbucks jest bardzo wiele możliwości dostosowania zamawianych napojów do własnych preferencji. Jedną z nich jest omawiana wcześniej możliwość wyboru podstawy kawy bez konieczności płacenia dodatkowej kwoty – Blonde lub Espresso Roast. Goście Starbucks mogą także wzbogacić każdą kawę dodatkiem syropu smakowego w wersji tradycyjnej lub bezcukrowej. Wreszcie, klienci mają możliwość zamawiania nie tylko klasycznie parzonych kaw, ale także przyrządzanych alternatywnymi metodami. Ciekawym wyborem jest Cold Brew, czyli kawa parzona przez 20 godzin w zimnej wodzie. Dzięki tej metodzie uzyskujemy bogatą w smak esencję, przygotowywaną na zimno, która potrafi orzeźwić i pobudzić w ciepłe dni. Większość alternatywnych metod parzenia kawy jest dostępnych w Starbucks Reserve w Warszawie. Tak duży wybór możliwości sprawia, że goście mogą w pełni dostosować kawę do swoich preferencji. W Starbucks możemy zrobić kawę mocniejszą, delikatniejszą, w pełni bezkofeinową lub pół na pół. Słodka, wytrawna, orzeźwiająca czy klasyczna – to dla nas nie problem.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • meggi21 25.06.2019

    To świetnie, że Polacy otwierają się na coraz to nowe smaki kawy, którą pija się przecież codziennie. Gdyby kogoś to interesowało, (fragment komentarza niezgodny z regulaminem forum został usunięty) tu można poczytać o rodzajach kawy oraz o sposobach ich parzenia.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.