10.04.2013/14:56

Baterie energia na pokaz

Warto mieć je w ofercie, ponieważ gwarantują wysokie marże. Choć używane na co dzień, baterie to produkt impulsowy, rzadko figurujący na liście zakupów. Dlatego kluczową rolę w ich sprzedaży odgrywa właściwa ekspozycja.

Piloty, zegary, bezprzewodowe telefony czy myszki komputerowe, elektryczne szczoteczki do zębów, wagi kuchenne, dziecięce zabawki, latarki – nie sposób wymienić wszystkie urządzenia zasilane bateriami. Dlatego nie dziwi fakt, że „przenośne ogniwa elektryczne”, bo tak fachowo określa się baterie, są dostępne niemal w każdym sklepie. Sama VARTA, jedna z wiodących marek na świecie, produkuje ich ponad miliard rocznie!
Aby klient kupił baterie, muszą być one wystawione w widocznym miejscu. W mniejszych placówkach najbardziej sprawdza się do tego celu lada, a w większych – strefa przy kasie lub ruchliwe alejki. Obecnie większość renomowanych producentów oferuje firmowe stojaki. Nie zajmują wiele miejsca, a pozwalają stworzyć uporządkowaną, przejrzystą wystawkę i zachęcają do zakupu. VARTA proponuje m.in. systemy ekspozycji na lady, kasy oraz do montażu na kolumnach lub gondolach. Niektóre z tych mebli umożliwiają obrotową prezentację towarów.
Przygotowując ekspozycję w strefie kasy, trzeba pamiętać o kilku zasadach. Po pierwsze oferta musi być widoczna już z daleka. Po drugie produkty należy podzielić na kategorie i ułożyć we właściwej kolejności, aby były łatwo dostępne. Najbardziej widoczną część półki powinny zająć najpopularniejsze rozmiary baterii – AA lub AAA, które odpowiadają za ponad 80 proc. sprzedaży. Nie znaczy to, że pozostałe typy, takie jak C, D czy 9V są zbędne. Wręcz przeciwnie – ich sprzedaż może okazać się wyjątkowo opłacalna, szczególnie gdy inne placówki w okolicy nie oferują rzadziej kupowanych wariantów. Po trzecie, układając półkę, zadbajmy o to, by klient miał możliwość wyboru. Ponadto, podobnie jak w przypadku innych grup asortymentowych, ekspozycja musi być estetyczna, a detalista powinien dysponować podstawową wiedzą na temat omawianej kategorii, by móc doradzić klientowi. Wiodący producenci wyszli naprzeciw tym oczekiwaniom, np. VARTA umieszcza na opakowaniach piktogramy, które pozwalają w prosty i intuicyjny sposób wybrać produkt odpowiedni do potrzeb. 



(SSZ)

Tekst powstał na podstawie materiałów
Spectrum Brands (VARTA)

Wiadomości Handlowe, Nr 4 (124) Kwiecień 2013

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.