13.05.2020/13:05

Beata Mroziuk, Zakłady Mięsne Silesia: Możliwe, że dojdzie do kolejnej fali upadłości

O tym, jak zmieniają się trendy konsumenckie i komunikacja marek, patriotyzmie zakupowym, rozwoju e-handlu oraz przyszłości branży mięsnej – rozmawiamy z Beatą Mroziuk, dyrektor marketingu Zakładów Mięsnych Silesia.

Jak zmienia się komunikacja marek w czasie pandemii?

Epidemia zweryfikowała styl i sposób działania firm. Wywróciła do góry nogami starannie przygotowane plany biznesowe, również zamierzenia marketerów. W naszej firmie musieliśmy np. odłożyć w czasie prace nad nową strategią dla marek, gdyż prowadzenie badań konsumenckich w sytuacji zagrożenia zdrowia może być obarczone błędem.

Ogromnie wzrosło znaczenie internetu i mediów społecznościowych. Według Nielsena aż 91 proc. społeczeństwa czerpie obecnie wiedzę głównie z sieci, a 66 proc. korzysta częściej z komunikatorów w mediach społecznościowych. Jako firma dostosowaliśmy się do „nowego otwarcia”. Opracowaliśmy m.in. własne treści do akcji #zostańwdomu. Zebraliśmy i udostępniamy np. praktyczne porady dotyczące gotowania, zabaw z dziećmi, linki do wirtualnych spacerów, zwiedzania muzeów itp.

Na znaczeniu zyskała autentyczność i prawda. Budowanie relacji i przywiązania polega na prowadzeniu angażującego dialogu z konsumentami. Wyraźnie oczekują oni teraz wsparcia, zarówno czysto praktycznego, jak i emocjonalnego. Zwróćmy uwagę, że obecnie duża część reklam największych marek bazuje właśnie na emocjach.

Bardzo ważne jest, aby nie zawieszać komunikacji. Kryzys dotknął wszystkich, ale ludzie wciąż chodzą na zakupy. Brak komunikacji marki może sprawić, że klienci wybiorą inną. Istotne jest informowanie o aktualnej sytuacji, z akcentem na takie sprawy jak bezpieczeństwo produkcji i gwarancja jakości. Konsumenci doceniają także społeczne zaangażowanie biznesu. W ZM Silesia pomagamy dostarczając produkty dla szpitali w Zawierciu i Tychach oraz paczki dla seniorów. Nie bez znaczenia jest również lepsza i otwarta komunikacja z pracownikami, choćby podziękowania dla nich.  

Czy zachowania konsumentów mocno się zmieniły?

Ograniczenia w handlu przełożyły się na zmiany w koszyku zakupowym. Kupujemy więcej, ale rzadziej. Wybieramy raczej większe i zamknięte opakowania. Zyskują produkty codziennie, bo czas spędzamy głównie w domu. Więcej gotujemy, stąd też poszukiwanie kulinarnych inspiracji i nowych produktów. Brak spotkań i imprez też ma swoje konsekwencje. Mniejsze zakupy robiliśmy już na Wielkanoc, inaczej zapowiada się też ruszający sezon grillowy. Konsumenci są również coraz bardziej świadomi w kwestii zdrowia, na które wpływa m.in. odpowiednia dieta. To także znajduje odzwierciedlenie podczas zakupów.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • alek 04.06.2020

    Ludzie żyją bez mięsa. I mają się dobrze.

  • Darek 15.05.2020

    Kto ten artykuł przepisał ?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.