30.09.2016/01:09

Biedronka... i co dalej? Sprawdź, gdzie Polacy robią zakupy

Biedronka bije konkurentów na głowę uzyskując 62 proc. wskazań w badaniu Instytutu MANDS, który zbadał w jakich sklepach Polacy najczęściej robią zakupy spożywcze. Na kolejnych miejscach są sklepy osiedlowe, Lidl, Tesco i Carrefour. Dziwić może wynik Żabki, która ma jedną z największych sieci sklepów w kraju, a także brak w czołówce sklepów ABC (prawie 8300 sklepów), czy Delikatesy Centrum (ponad 1000 sklepów).

Z przeprowadzonego we wrześniu b.r. przez Instytut MANDS badania wynika, że w ciągu dwóch tygodni poprzedzających badanie Polacy najczęściej robili zakupy artykułów spożywczych w sieci Biedronka (62 proc. respondentów). W dalszej kolejności wymieniane były: lokalny sklep osiedlowy (bez podania marki) - 32 proc., Lidl (32 proc.), Tesco (26 proc.), Carrefour (19 proc.), Stokrotka (18 proc.), Żabka (14 proc.), Społem (11 proc.), E.Leclerc (11 proc.), Auchan (10 proc.), Kaufland (8 proc.).

Pozostałe marki uzyskały 40 proc. wskazań (jeden respondent mógł udzielić więcej niż jednej odpowiedzi). Badani najczęściej odwiedzali placówki 3 sieci. W przypadku lokalnego sklepu/sklepu osiedlowego nie możemy wykluczyć, iż część badanych nie skojarzyła nazwy sieci handlowej z placówką, którą odwiedzała. Częściej niż średnio w próbie dokonywały tam zakupów kobiety, osoby starsze (powyżej 65 roku życia), mieszkańcy wsi.

Spośród osób, które dokonały zakupu artykułów spożywczych w ciągu ostatnich dwóch tygodni 35 proc. respondentów przeglądało online gazetki sieci handlowych.

Częściej niż średnio w próbie były to osoby w wieku od 25 do 34 lat, respondenci żonaci/zamężni, posiadający przynajmniej jedno dziecko. Najczęściej wymienianymi markami były Biedronka (20 proc. ogółu badanych) oraz Lidl (10 proc.). Pozostałe marki uzyskały poniżej 5 proc. wskazań.

Średnio jeden respondent, który przeglądał gazetkę online miał kontakt z 1,2 tytułu, co świadczy o dużej lojalności oraz prawdopodobnie o oglądaniu gazetek online przed udaniem się do konkretnej sieci handlowej (co może mieć wpływ na wysokość konwersji, która nie była przedmiotem badania).

Reasumując, w porównaniu do wyników realizowanego przez MANDS badania czytelnictwa gazetek w zakresie dystrybucji door-to-door, zasięg gazetek online, jest nadal niższy, ale widać wyraźnie różne strategie poszczególnych sieci w zakresie komunikacji z Klientami za pomocą gazetek (w przypadku dystrybucji door-to-door liderem jest Kaufland, natomiast w przypadku gazetek online Biedronka).

Niska penetracja aplikacji sieci handlowych na smartphony wśród osób dokonujących w nich zakupów 8 proc. badanych zadeklarowało, że posiada zainstalowaną na swoim smartphone aplikację przynajmniej jednej z sieci handlowych. Zdecydowana większość spośród nich posiadała jedną aplikację (4 badanych posiadało dwie aplikacje), najczęściej wskazywaną marką była Biedronka (6 proc. ogółu badanych).

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Polska GO !! 24.10.2016

    Polska ???? Oczywiście każdy tylko nie Polak !! tak dbamy o nasze i dzieci DOBRO !! będą jeb...ć kiedyś u Portugala ,albo Niemca. Powodzenia - tak dalej.

  • Terry 30.09.2016

    Właśnie tak wygląda patriotyzm gospodarczy Polaków. Dopóki nie zrozumiemy, że kupując w polskich sklepach wspieramy polską gospodarkę, dopóty będziemy skolonizowanym krajem.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.