30.07.2018/13:50

Biedronka i Lidl inwestują w ofertę win. Która strategia będzie bardziej skuteczna?

Sieć Biedronka wprowadziła do stałej oferty win w swoich sklepach kilka nowych pozycji. Jej konkurent, sieć Lidl także nie próżnuje, firma poinformowała właśnie, że zaoferuje klientom z Polski wina z Rumunii oraz Bułgarii.

Biedronka na słodko

Obecnie w każdym sklepie Biedronka oferowanych jest średnio ponad 100 różnych win. Kilka razy w roku pojawiają się nowości w ramach ofert czasowych. Teraz Biedronka wprowadziła nowe propozycje również do regularnej sprzedaży. Są wśród nich zarówno debiutanci, jak i wina oferowane w trakcie zrealizowanych festiwali win europejskich oraz krajów Nowego Świata.

Sklepy Biedronki i Lidla są jednymi z najczęściej wybieranych miejsc zakupu wina. Sama Biedronka ma dwucyfrowy udział w rynku wina, który należy do najszybciej rozwijających się kategorii pod względem wartości. Według danych z raportu „Polacy w świecie wina 2018” przygotowanego firmy Makro Polska polscy konsumenci zwykle kupują wino w dyskoncie spożywczym (35 proc.), hipermarkecie (28 proc.) lub niesieciowym sklepie osiedlowym (19 proc.). 83 proc. badanych na butelkę wydaje zazwyczaj do 30 zł. Tylko 2 proc. – płaci za nią przeważnie ponad 51 zł.

Jak wskazują przedstawiciele Biedronki klienci sklepów sieci kupują wino najczęściej w okresie świątecznym, wybierając przede wszystkim wina stołowe i deserowe, a w następnej kolejności wina musujące i szampany. W tym momencie bardzo dynamicznie rozwija się rynek win musujących oraz słodkich, a klienci coraz częściej poszukują win z Nowego Świata (Chile, RPA, Argentyna, Australia, Nowa Zelandia, USA). Wśród bestsellerów Biedronki czołowe miejsca zajmują takie portugalskie wina jak: wino wytrawne białe i czerwone Marques de Borba, wino wytrawne białe i czerwone Paco do Monsul, wino wytrwane białe i czerwone Herdade dos Grous, wino wytrwane czerwone Papa Figos Douro oraz wino słodkie czerwone Porto Martinez.

Biedronka zdecydowała się wprowadzić do stałej oferty takie pozycje jak: wino musujące półsłodkie Cava Pata Negra, wino półsłodkie B. Tokaj Furmint, wino półwytrawne Misterio Malbec, wino wytrawne czerwone Chianti Sensi (Włochy), iecie, a Włochy, zwłaszcza Toskania, to atrakcyjne hasła wśród polskich konsumentów, wino półsłodkie różowe Fresco Frizzante, wino słodkie białe, Royale Jurancon, wino wytrawne, białe Featherstone Sauvignon Blanc, wino półsłodkie białe Weinbach Riesling.

Lidl odkrywa Transylwanię

Lidl postanowił zaprezentować polskim klientom wina z Europy Południowo-Wschodniej, czyli Bułgarii i Rumunii. W ofercie znalazły się produkty z takich regionów jak Transylwania, Nizina Tracka, Równina Dunajska, Oltenia oraz Muntenia. Nowa kolekcja win trafiła właśnie do oferty Winnicy Lidla i jest już dostępna w sklepach Lidl oraz na platformie rezerwacyjnej winnicalidla.pl. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.