28.02.2020/13:35

Biedronka mocno zwiększa wydatki reklamowe, ale i tak daleko jej do Lidla

Wydatki reklamowe spółki Jeronimo Martins Polska, do której należy sieć ponad 3000 sklepów Biedronka zwiększyły się w styczniu o połowę, w stosunku do wydatków sprzed roku. Liderem rankingu wydatków wśród operatorów handlowych pozostał Lidl.

Portal wirtualnemedia.pl przygotowały analizę cennikowych wydatków na reklamę w mediach tradycyjnych w styczniu br. były wyższe o 11 proc. niż rok wcześniej. W przypadku sieci handlowych liderem pod tym względem była sieć Lidl Polska, która wydała na reklamę 50 mln zł (wzrost o 3,6 proc.), na kolejnym miejscu znalazła się firma Terg (właściciel sieci Media Expert) – 44,9 mln zł (spadek o 10,3 proc.). Euro-Net Warszwa wydał na reklamy w styczniu br. 40,9 mln zł (wzrost o 17,2 proc.), zaś firma Jeronimo Martins Polska (właściciel sklepów Biedronka) – 35,6 mln zł (wzrost o 46,4 proc.).

Liderem zestawienia jest firma Aflofarm Farmacja Polska, która zwiększyła swoje nakłady reklamowe rok do roku o 48,4 proc., do 318,3 mln zł. Drugie miejsce na podium należy do Natur Produkt Zdrovit z wydatkami w kwocie 59,4 mln zł (wzrost o 29,6 proc. rdr). Ścisłą czołówkę największych reklamodawców zajmuje z trzecią lokatą USP Zdrowie. Ta firma farmaceutyczna wydała na reklamę 57,9 mln zł, czyli 16,3 proc. więcej w skali roku.

Więcej: wirtualnemedia.pl

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.