Biedronka przenosi akcje tematyczne na wyższy poziom
Sieć sklepów Biedronka odrobiła lekcję z akcji tematycznych i rzuciła wyzwanie dotychczasowemu mistrzowi w tej dziedzinie sieci Lidl. Zaprezentowana przez portugalskiego operatora oferta kuchni azjatyckiej, m.in. ze względu na innowacyjne produkty, czyli dania świeże, przeniosły konkurencję między operatorami na wyższy poziom. Jednym z obszarów ostrego starcia między dyskonterami w obecnym roku będą właśnie koncepty kulinarne i akcje tematyczne.
Biedronka ruszając w 2017 r. z akcjami tematycznymi wprowadziła koncept kolekcjonerski. Klienci nie tylko mogą kupować produkty, ale także kolekcjonować foldery kulinarne z przepisami, które będą wprowadzane wraz z kolejnymi akcjami.
Sieć wprowadziła także kupony rabatowe, które mają wspierać sprzedaż orientalnych produktów i pomóc w ich wyprzedaży (nie sztuką jest zorganizować akcję tematyczną, sztuką jest sprzedać dostarczony do sklepów towar). Kupony uprawniają do 5-proc. zniżki na towary oferowane w ramach kolejnych akcji tematycznych.
Należy przypomnieć także, że na dwa tygodnie przed akcją Biedronka rozdawała także bony zakupowe o wartości 5 zł, które można było zrealizować kilkanaście dni później w momencie uruchomienia oferty. Był to ruch, który miał odciągnąć klientów od sklepów Lidla, który właśnie wtedy prowadził własną akcję promującą produkty kuchni azjatyckich.
Kliknij i przeczytaj także:
Lidl i Biedronka walczą na azjatyckie sztuki kulinarne
O ile w trakcie akcji tematycznych, tak w Lidlu jak i Biedronce większość podstawowych produktów się powtarza, to portugalski operator zdecydował się w tym roku na duży, chociaż ryzykowny krok, który może dać mu przewagę nad konkurencją. Biedronka zaoferowała nie tylko podstawowe produkty, z których klienci mogą sami przygotować posiłek, ale postawiła na wyroby gotowe, w tym świeże dania gotowe.
W ofercie pojawiły się m.in. pierożki Samosa (Indie), pierożki Dim Sum (Chiny), pierożki Gyoza (z warzywami i kurczakiem), sajgonki, dania gotowe (makaron curry w stylu Hong Kong, noodle w stylu singapurskim, ryż Nasi Goreng, makaron Bami Goreng, pasty curry (zielona i czerwona) oraz pasty Tom Kha i Tom Yum.
Istotnym elementem akcji jest nowa odsłona mięs wolnogotowanych, tym razem w wersji azjatyckiej. W ofercie jest wolnogotowane udo indyka (po tajsku), nogi kaczki (w orientalnym sosie), karkówka wieprzowa (po kantońsku), czy wołowina (po chińsku).
Rewolucją nie jest jednak imponujący zestaw pierożków i dań wolnogotowanych, ale wprowadzenie świeżych dań kuchni azjatyckiej pod marką Asia Style. Doskonałym przykładem takiego rozwiązania jest wieprzowina gonbao i Indyk w sosie orientalnym , w jednym opakowaniu znajdują się pokrojone i umyte składniki (świeże mięso, warzywa, sos, orzeszki, czy kiełki). Konsument musi jedynie w odpowiedniej kolejności wrzucić składniki na patelnię lub woka. Na opakowaniu oznaczona jest nie tylko kaloryczność produktu, czy czas przygotowywania posiłku, ale także jak bardzo pikantna jest przygotowywana potrawa.
4