Biedronka rusza z promocją ryb i owoców morza z certyfikatem zrównoważonego rybołówstwa
Biedronka oferuje i zachęca klientów do zakupu ryb z certyfikatem zrównoważonego rybołówstwa MSC. Akcja ma promować podejmowanie przez konsumentów świadomych, dobrych dla środowiska wyborów.
Jak oblicza Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, przeciętny Polak zjada rocznie ponad 12 kg ryb i owoców morza. Ten apetyt rośnie. Ewolucję w gustach Polaków potwierdzają liczby produktów z tej kategorii, sprzedawanych w Biedronce.
W ciągu ostatnich 10 lat sieć odnotowała ponad 2,5-krotny wzrost w całej kategorii. Najpopularniejszym rodzajem sprzedawanej ryby w 2019 r. był śledź, na drugim miejscu plasował się łosoś, podium zamykał zaś pstrąg. Co ciekawe, według danych Eurostatu z 2017 r. w Europie najczęściej spożywany jest tuńczyk – średnio 2,77 kg na osobę rocznie.
Polacy chętnie kupują ryby i owoce morza w okresie od lutego do kwietnia. Największa sprzedaż ryb odnotowywana jest jednak zdecydowanie w związku z obchodami Świąt Bożego Narodzenia – rośnie wtedy niemalże 4-krotnie w stosunku do reszty roku.
– Te produkty znajdują się w stałym asortymencie. Certyfikat gwarantuje, że pochodzą one ze stabilnych, dobrze zarządzanych łowisk, a dzięki temu morza i oceany pozostaną pełne ryb także dla przyszłych pokoleń. Dlatego w naszej ofercie nabyć można różne rodzaje produktów z certyfikatem MSC – przekonuje Dagmara Basińska, kupiec odpowiedzialny za kategorię ryb świeżych w Biedronce.