08.06.2020/10:41

Biedronka rusza z promocją ryb i owoców morza z certyfikatem zrównoważonego rybołówstwa

Biedronka oferuje i zachęca klientów do zakupu ryb z certyfikatem zrównoważonego rybołówstwa MSC. Akcja ma promować podejmowanie przez konsumentów świadomych, dobrych dla środowiska wyborów. 

Jak oblicza Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, przeciętny Polak zjada rocznie ponad 12 kg ryb i owoców morza. Ten apetyt rośnie. Ewolucję w gustach Polaków potwierdzają liczby produktów z tej kategorii, sprzedawanych w Biedronce.

W ciągu ostatnich 10 lat sieć odnotowała ponad 2,5-krotny wzrost w całej kategorii. Najpopularniejszym rodzajem sprzedawanej ryby w 2019 r. był śledź, na drugim miejscu plasował się łosoś, podium zamykał zaś pstrąg. Co ciekawe, według danych Eurostatu z 2017 r. w Europie najczęściej spożywany jest tuńczyk – średnio 2,77 kg na osobę rocznie.

Polacy chętnie kupują ryby i owoce morza w okresie od lutego do kwietnia. Największa sprzedaż ryb odnotowywana jest jednak zdecydowanie w związku z obchodami Świąt Bożego Narodzenia – rośnie wtedy niemalże 4-krotnie w stosunku do reszty roku.

– Te produkty znajdują się w stałym asortymencie. Certyfikat gwarantuje, że pochodzą one ze stabilnych, dobrze zarządzanych łowisk, a dzięki temu morza i oceany pozostaną pełne ryb także dla przyszłych pokoleń. Dlatego w naszej ofercie nabyć można różne rodzaje produktów z certyfikatem MSC – przekonuje Dagmara Basińska, kupiec odpowiedzialny za kategorię ryb świeżych w Biedronce.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.