14.01.2017/12:18

Biedronka z potężnym wzrostem sprzedaży w 2016 r.

Należąca do Grupy Jeronimo Martins, sieć Biedronka zwiększyła w 2016 r. sprzedaż do ok. 9,8 mld euro, co oznacza wzrost r/r w walucie euro o 6,3 proc., a w walucie lokalnej o 10,8 proc. Sprzedaż Like for Like  zwiększyła się o 9,5 proc.

Tylko w IV kw. sprzedaż w sklepach sieci Biedronka wyniosła 2,6 mld euro, co oznacza wzrost rdr w tej walucie o 10,5 proc., a w walucie lokalnej o 13,4 proc. Wzrost sprzedaży porównywalnej LFL wyniósł w tym okresie 11,9 proc. Wysoki wzrost LfL w IV kw. 2016 r. był efektem sukcesu niektórych kluczowych kampanii realizowanych w tym okresie.

Władze Jeronimo Martins podkreślają, że skoncentrowanie działań na poprawie sprzedaży LfL w sklepach Biedronka, Pingo Doce i Recheio pozwoliło na zwiększenie udziałów rynkowych tych sieci, przy jednoczesnym wzmocnieniu ich znaczenia dla konsumentów.

Władze Jeronimo Martins podkreślają, że w 2016 r., w Polsce rynek detaliczny pozostaje niezwykle konkurencyjny i napędzany poprzez akcje promocyjne. Jednocześnie pozytywne nastroje konsumentów dały ciekawe możliwości rozwoju koszyka zakupowego, w kontekście pojawienia się (w listopadzie ub. r.) inflacji na poziomie 0,7 proc.

Priorytetem Biedronki na 2017 r. jest konsolidacja zmian w ofercie, które zostały zainicjowane w 2015 r., m.in. poprzez bardziej zintegrowane akcje promocyjne, które będą jeszcze lepiej dostosowane do potrzeb i aspiracji konsumentów.

Przedstawiciele grupy wskazali na pozytywne efekty kampanii typu In&Out, które w założeniu mają dostarczyć większą wartość dla konsumenta I doprowadziły do pozytywnego rozwoju koszyka zakupowego. Jednocześnie podkreślono, że na świetne wyniki sprzedaży LfL miało wpływ wprowadzenie na rynek z sukcesem karty lojalnościowej “Moja Biedronka”.

W 2016 roku Biedronka otworzyła 83 sklepy, w sytuacji gdy planowano otworzyć ok. 100 placówek handlowych, a zamknęła 28 punktów. To oznacza, że netto sieć Biedronki powiększyła się o 55 sklepów. Warto jednak podkreślić, że plan inwestycyjny sieci na 2017 r. zakłada, że sklepy, których otwarcie się opóźniło zostaną uruchomione w tym roku.

Sprzedaż w drogeriach Hebe wyniosła w 2016 roku 122 mln euro, czyli wzrosła w tej walucie o 22,1 proc. W samym czwartym kwartale przychody Hebe wyniosły 37 mln euro, co oznacza wzrost o 31,9 proc. W 2016 r. sieć otworzyła 19 placówek i zakończyła liczbą 153 drogerii.

Sprzedaż Biedronki stanowiła w 2016 roku 66,9 proc. ogółu przychodów Grupy Jeronimo Martins, które wyniosły w tym okresie 14,6 mld euro, co oznacza wzrost o 6,5 proc. r/r.

Na koniec 2015 r. Biedronka liczyła 2667 sklepów, zaś rok 2016 zakończyła liczbą 2722 placówek w ponad 1000 miejscowości w całej Polsce.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Max 16.01.2017

    Nie "IM" tylko "NAM" ! Myślisz geniuszu że "ONI" złotówkę do tego dołożą ?! Wyjmą tobie z portfela przy najbliższych zakupach, żeby rząd miłościwie ci z tej złotówki dał grosz.

  • wuj 14.01.2017

    Teraz doj....ć im w podatku na 500+

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.