22.11.2019/10:31

Black Friday nie podoba się młodzieży. Za mało okazji do tańszych zakupów

Młodzi konsumenci narzekają na oferty podczas Black Friday. Uważają, że coraz trudniej kupić coś w dobrej cenie podczas najpopularniejszego dnia wyprzedaży. W tym roku młodzi Polacy w Black Friday zapolują głównie na elektronikę i ubrania.

Z badania serwisu DING i Hiper-Com Poland cytowanego przez Monday News wynika, że 43 proc. młodych Polaków czeka na oferty w ramach Black Friday. 36 proc. nie oczekuje ich, a przeszło jedna piąta jest niezdecydowanych lub obojętnych. Aż 60 proc. respondentów kieruje się czystą oszczędnością. 21 proc. lubi korzystać z dużych promocji. Tylko 13 proc. interesuje się akcją Black Friday z przyzwyczajenia.

Niektórzy zauważają, że wokół Black Friday jest więcej szumu niż realnych korzyści. Skarżą się też, że rabaty są małe lub coraz trudniej jest kupić coś w dobrej cenie. Z kolei łowcy okazji w tym roku chcą zapolować przede wszystkim na elektronikę – 49 proc. oraz na ubrania – 33 proc.

Katarzyna Grochowska z firmy Hiper-Com Poland zauważa, że w sumie 36 proc. ankietowanych nie czeka na oferty w ramach Black Friday, a 21 proc. jest niezdecydowanych lub obojętnych. Podkreśla, że polscy klienci dopiero przyzwyczajają się do samej idei. - Jak wiadomo, jesteśmy narodem lubiącym oszczędności, więc nowa tradycja jest witana entuzjastycznie. Jednak u nas promocje są dużo mniejsze niż w USA i część konsumentów może już tym faktem być zawiedziona. Wśród sceptyków z pewnością nie brakuje też osób, które zazwyczaj nie przykładają uwagi do cen i okazji – stwierdza.

Andrzej Faliński, uważa, że ww. wyniki pokazują duże zainteresowanie akcją. Ekspert zwraca uwagę na to, że w Polsce małe sklepy wciąż stanowią prawie połowę rynku. Co więcej, 40 proc. społeczeństwa mieszka na wsi, gdzie w zasadzie nie ma firm uczestniczących w tym zjawisku. Podobnie jest w miastach poniżej 25 tys. mieszkańców, które stanowią  ok. 10 proc. ludności. Czarny Piątek jest u nas znany dopiero od ok. 10 lat, więc badanie wykazało istotność nowego zwyczaju konsumenckiego.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.