10.12.2019/16:24

Bogusław Miszczuk, prezes Sokołowa: 2020 r. będzie trudny dla branży, ale nie przeszkodzi to nam w rozwoju

Bogusław Miszczuk, prezes zarządu Sokołów S.A. podsumował mijający rok wskazując, że był on pełny wyzwań dla całej branży mięsnej. Jednoczenie dodał, że Sokołów po raz kolejny osiągnął satysfakcjonujące wyniki sprzedaży oraz umocnił swoją pozycję na rynku krajowym i na rynkach zagranicznych.

Potwierdzeniem dynamicznego rozwoju firmy jest wzrost przychodów Grupy Sokołów o 16,5 proc. (rok do roku) oraz wzrost zysku operacyjnego o 19,4 proc. (rok do roku). Bogusław Miszczuk wskazał, że kluczowe znaczenie da wyników firmy miała realizacja założonej strategii w połączeniu z elastycznym reagowaniem na zmiany zachodzące na rynku.

Rok 2019 to rok pełen wyzwań dla branży mięsnej. - Jednym z największych była z pewnością niestabilna sytuacja na rynku surowca wieprzowego oraz dynamiczny wzrost jego cen – wskazał Bogusław Miszczuk, prezes Sokołów S.A. - Nastąpił też wzrost kosztów produkcji, co z kolei wpłynęło na obniżenie jej rentowności. W Polsce nadal rozprzestrzenia się wirus ASF, co skutkuje ograniczeniami w zakresie eksportu polskiej wieprzowiny oraz dodatkowymi kosztami na liniach produkcyjnych.

Mimo tych obiektywnych trudności, Grupa Sokołów osiągnęła bardzo dobry wynik. - Z ogromną satysfakcją chciałbym podkreślić stabilną sytuację finansową grupy – mówi Bogusław Miszczuk. - Dzięki temu mogliśmy zrealizować zaplanowane projekty inwestycyjne, których celem jest dalsza specjalizacja wszystkich naszych zakładów.

W mijającym roku sfinalizowane zostało również połączenie przejętych spółek Gzella – obecnie Spółka Gzella Osie jest oddziałem produkcyjnym Sokołów S.A. w Osiu. Wszystkie te działania przyczyniły się w ogromnym stopniu do poprawienia konkurencyjności na rynku krajowym, jak i rynkach zagranicznych.

- Największe znaczenie w osiągnięciu tych wyników ma zaangażowanie, wiedza i doświadczenie pracowników – podkreśla Bogusław Miszczuk. - To dzięki nim Grupa Sokołów zachowuje mocną pozycję – nawet w trudnych i bardzo wymagających warunkach rynkowych. Dla utrzymania dynamicznego rozwoju niezwykle istotne jest również wykorzystywanie przez nas w pełni posiadanych mocy produkcyjnych, kontrola kosztów oraz specjalizacja zakładów. Jesteśmy firmą, która elastycznie reaguje na zmieniającą się sytuację na rynku surowca – dzięki temu adekwatnie dostosowujemy nasze działania do bieżących warunków.

W roku 2019 Sokołów wprowadził do sprzedaży aż 60 nowych produktów. Poszerzanie asortymentu, jak również modyfikacja składu produktów to odpowiedź firmy na zmieniające się oczekiwania klientów. - W mijającym roku – podobnie jak w latach ubiegłych – aktywnie wychodziliśmy naprzeciw nowym trendom konsumenckim – zaznaczył Bogusław Miszczuk. – Postęp technologiczny daje nam możliwości, by tworzyć coraz lepsze produkty. W tym roku usunęliśmy konserwanty oraz substancje dodatkowe ze składów produktów z linii Sokoliki. Nieustannie rozwijamy segment convenience, w tym przekąski i dania gotowe.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.