13.11.2018/14:44

Bonduelle podnosi sprzedaż dzięki dobrej pogodzie

W pierwszym kwartale roku finansowego 2018-2019 zakończonym we wrześniu grupa Bonduelle zanotowała spadek globalnych przychodów o 1,2 proc. W Europie udało się jej jednak zwiększyć sprzedaż - głównie dzięki dobrej pogodzie.

Łączne przychody Bonduelle w Europie wyniosły w I kwartale roku 2018/2019 315 mln euro - o ponad 2 mln euro więcej niż w porównywalnym okresie roku poprzedniego. Z kolei wyniki poza Europą wyniosły 367 mln euro - co oznacza spadek o ponad 10 mln euro. Ogółem przychody grupy w I kwartale osiągnęły poziom 682 mln euro (spadek o 1 proc. w porównaniu do 2017 roku).

Jak tłumaczą przedstawiciele firmy, ciepłe lato wpłynęło na wzrost sprzedaży produktów "letnich" (m.in. sałatek). Zauważalny wzrost sprzedaży miały marki narodowe, choć Bonduelle nie zdradza dokładnych wyników.

Za słabe wyniki poza Europą odpowiada przede wszystkim rynek północnoamerykański, na którym Bonduelle prowadzi proces konsolidacji i likwidacji nierentownych produktów. Inną przyczyną problemów były wyniki marki Globus w Rosji, na którym to rynku zanotowano słabe zbiory płodów rolnych.

Mimo niekorzystnych wyników, Bonduelle utrzymuje swoje prognozy na rok finansowy 2018/2019, czyli wzrost sprzedaży o 2,5 proc. i podniesienie rentowności o 5 proc.

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.