BP chce wprowadzić do hiper- i supermarketów Auchan kawiarnie Wild Bean Cafe
Pod koniec 2020 r. na stacjach sieci BP w Polsce ruszyły pierwsze sklepy convenience pod szyldem Easy Auchan, to dopiero początek współpracy obu firm. Barbara Wiążewska, szefowa Działu Retail, BP w Polsce podkreśla, że widzi o wiele większy potencjał współpracy z francuską siecią, która mogłaby objąć m.in. wprowadzenie punktów kawiarnianych Wild Bean Cafe do sklepów Auchan.
Obecnie na stacjach sieci BP w Polsce działa sześć sklepów convenience pod szyldem Easy Auchan, wkrótce mają ruszyć kolejne nie tylko w Warszawie, ale także Krakowie. Prowadzone testy, to dopiero pierwszy krok, który może współpracę BP i Auchan przenieść na o wiele wyższy poziom i pozwoli tworzyć kolejne wspólnie projekty, które przyniosą korzyści obu markom.
- Fundamentem naszej współpracy jest rozwój projektu Easy Auchan na naszych stacjach paliw. Natomiast oczywiście analizujemy takie rozwiązania i mam wielką nadzieję, że synergii w obszarze współpracy bp i Auchan będzie znacznie więcej. Na pierwszym etapie współpracy – który był niezwykle intensywny - gdy tworzyliśmy koncept Easy Auchan celowo ograniczyliśmy jej zakres i nie podejmowaliśmy, żadnych dodatkowych zobowiązań i projektów. Natomiast zdecydowanie taki potencjał jest i będziemy rozmawiać o jego wykorzystaniu – tłumaczy szefowa działu retail w BP Polska. Podkreśla jednak, że wiążące decyzje dotyczące rozwoju nowych projektów jeszcze nie zapadły.
Jednym z projektów, który może mieć największe szanse na realizację, jest wprowadzenie rozwijanego przez BP konceptu kawiarnianego Wild Bean Cafe. - Bardzo chciałabym żeby kawiarnie Wild Bean Cafe pojawiły się przynajmniej w niektórych hiper- i supermarketach Auchan. Jesteśmy na takie projekty otwarci, ale należy podkreślić, że będzie to następny etap kooperacji, który będziemy w przyszłości realizować – wskazuje Barbara Wiążewska.
Na pytanie, czy BP mogłoby bliżej współpracować z Auchan w obszarze stacji paliw działających przy hipermarketach francuskiej sieci, szefowa sieci detalicznej BP zaprzeczyła. - Na dzisiaj tego nie rozważamy, budujemy i kierujemy ofertę do różnych segmentów rynku. Widzimy jednak – jak już wspomniałam - inne obszary, które mają potencjał do podjęcia współpracy i będziemy chcieli to wykorzystywać – podsumowała Barbara Wiążewska.
Sieć stacji BP liuczy w Polsce ok. 570 placówek, zaś sieć sklepów Auchan to ponad 110 sklepów, w formacie hiper- i supermarketów, a także sklepów convenience.
4