07.04.2020/11:35

Branża kurierska pozytywnie oceniana przez konsumentów

Wyniki badania firmy doradczej Deloitte „Customer Experience Drivers” dowodzą, że dzięki przychylności obecnych klientów można pozyskiwać kolejnych, którzy szukając informacji o nowej marce, bardzo często polegają na opinii innych użytkowników. Dotyczy to między innymi klientów usług kurierskich (49 proc.), które są zresztą najlepiej oceniane pod kątem spersonalizowanych i wysokiej jakości doświadczeń klientów.

Branża usług kurierskich do celów prywatnych wydaje się odporna na rozprzestrzeniającą się epidemię koronawirusa SARS-CoV-2. W obliczu panujących ograniczeń ten sektor jak nigdy wcześniej jest potrzebny również do w miarę sprawnego funkcjonowania społeczeństwa. Jeszcze przed wystąpieniem kryzysu to właśnie ta branża była najwyżej oceniana przez polskich konsumentów i w badaniu firmy doradczej Deloitte uzyskała najwyższą średnią ocenę, tj. 4,27 w pięciostopniowej skali. Na drugim miejscu znalazł się e‑commerce z wynikiem 4,13. Trzecim, najbardziej satysfakcjonującym klientów pod względem obsługi sektorem, są aplikacje sieci handlowych ze średnią oceną 4,07.

Ponadto Deloitte zwraca uwagę, że dla wielu branż opinia innych użytkowników jest głównym źródłem informacji w pierwszej fazie kontaktu z daną marką. W przypadku usług kurierskich dotyczy to 49 proc. badanych, podobnie jak w przypadku aplikacji sieci handlowych – 50 proc.

Na tym etapie konsumenci zbierają również opinie od swoich znajomych, którzy już zdążyli wyrobić sobie zdanie o doświadczeniu z daną marką lub produktem. Tak się dzieje szczególnie w przypadku usług medycznych (55 proc.), transportu miejskiego (36 proc.), usług kurierskich (36 proc.) oraz rozrywki (36 proc.).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.