19.06.2018/14:50

Branża mleczarska na tropie protein

Polacy chętnie uprawiają sport. Regularnie ćwiczą najczęściej osoby w wieku 18‑55 lat. Nie pozostaje to bez wpływu na ich dietę. Aktywni konsumenci wybierają produkty, które nie tylko wpływają pozytywnie na zdrowie, ale są też pełnowartościowym uzupełnieniem diety podczas codziennych treningów. Dlatego rozkwita rynek mlecznych produktów wysokobiałkowych.

W naszym kraju rynek produktów proteinowych w porównaniu z krajami Europy Zachodniej jest na razie jeszcze stosunkowo niewielki, jednak szybko rośnie. To efekt obserwowanego wzrostu świadomości konsumentów odnośnie diety i produktów spożywczych kupowanych w sklepach. Jak zauważa Paweł Wyrzykowski, ekspert rynków rolnych w banku BGŻ BNP Paribas, jest to szczególnie widoczne w przypadku młodszej części społeczeństwa, która wkrótce stanie się głównym nabywcą żywności, również dla swoich dzieci. – Czynniki te w połączeniu ze wzrostem dochodów sprawiają, że mleczarskie produkty proteinowe mają szansę na dalszy rozwój. Będą się świetnie sprzedawały zwłaszcza w większych miastach – ocenia Wyrzykowski. 

Wiosną zapotrzebowanie na mleczne produkty wysokobiałkowe wyraźnie rośnie. Pogoda sprzyja aktywności fizycznej na powietrzu, więc coraz więcej osób pracuje nad polepszeniem swojej kondycji oraz włączaniem do codziennej diety takich produktów, które wspierają organizm w regeneracji. – Wyśmienite mleczne napoje proteinowe Super Body Active opracowaliśmy z myślą o osobach uprawiających sport, na wolnym powietrzu lub w siłowni czy w klubie fitness, zarówno amatorach, jak i profesjonalistach. Super Body Active to aż 20 g białka w porcji 350 g – tłumaczy Dariusz Sapiński, prezes Grupy Mlekovita. Zwraca on również uwagę na starannie zaprojektowane opakowanie produktu – nowoczesne, wygodne i umożliwiające łatwą konsumpcję „w drodze”. 

Zdaniem eksperta zainteresowanie polskich konsumentów dietą wysokobiałkową w najbliższych latach będzie dynamicznie rosło. – Ponadto w 2018 roku wyszliśmy z nową ofertą do osób aktywnych, wprowadzając na rynek koncentrat białek serwatkowych WPC 80 w dwóch wariantach: Herkules i Super Body Active. To najwyższej jakości w 100% naturalny, czysty koncentrat białka serwatkowego bez słodzików i aromatów – dodaje Dariusz Sapiński.

Po mleczne produkty proteinowe sięgają najczęściej osoby deklarujące, że wybierają „zdrową żywność”, która może pozytywnie wpłynąć na ich sylwetkę i samopoczucie. Szczególnie dużą grupą konsumentów zainteresowanych dietą wysokobiałkową są ci, którzy cenią intensywną aktywność fizyczną. Z drugiej strony produkty wysokobiałkowe są także kierowane do osób po ciężkich chorobach, jak również dobrze sprawdzają się w diecie seniorów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.