17.02.2022/11:15

Branża spożywcza zaczyna dostrzegać korzyści z zaoferowania płatności odroczonych [WYWIAD]

Początkowo, dla naszego segmentu rynku branża spożywcza nie była partnerem pierwszego wyboru, ale w ciągu ostatniego roku pojawiło się kilka projektów, w ramach których takie rozwiązania zaczynają funkcjonować – o rozwoju rynku płatności odroczonych rozmawiamy z Markiem Biernackim, szefem Mokka w Polsce.

W jakich obszarach retailu rozwiązanie Buy now Pay later (BNPL) najbardziej się sprawdza?

Usługa płatności odroczonej największym zainteresowanie cieszy się w branżach, w których aktywne jest młodsze pokolenie – tzw. pokolenie milenialsów, czy pokolenia Z. Myślę tu o osobach od 18 do 35 lat. Jest to branża modowa, obuwnicza, sportowa. 

Z zagranicznych doświadczeń Mokka wynika też coraz większa popularność tego rozwiązania w kategoriach biżuteria i artykuły dziecięce. Warto wspomnieć, że jako Mokka oferujemy duży wachlarz możliwości płatniczych, nie tylko płatności odroczone, chodzi m.in. o system płatności ratalnych, nawet do 24 miesięcy. 

Możemy sobie też pozwolić na współpracę z branżami, które mają znacznie wyższe koszyki zakupowe, np. branża elektroniczna, meblowa.

Branża spożywcza też testuje możliwości płatności odroczonych. Czy BNPL to także przyszłość dla e-grocery?

Dla naszego segmentu rynku branża spożywcza nie była partnerem pierwszego wyboru, ale w ciągu ostatniego roku pojawiło się kilka projektów, w ramach których takie rozwiązania zaczynają funkcjonować. 

Jak przystąpienie sklepu do programu płatności odroczonych i systemów ratalnych zmienia wartość koszyków zakupowych?

Rozwiązanie BNPL umożliwia stymulowanie wolumenów sprzedażowych. Ważne jest, aby odpowiednio wcześniej zakomunikować limit sprzedażowy, który obejmuje oferta finansowania. Dobrze zaimplementowana usługa BNPL może zapewnić wzrosty koszyka zakupowego nawet o 200 proc.

Warto zaznaczyć, że poza wyższą kwotą transakcji widzimy też inne dźwignie sprzedażowe, druga z nich jest zwiększenie konwersji zakupowych. Klient widząc takie rozwiązanie w sklepie, mając bardzo prosty formularz rejestracyjny jest bardziej skłonny podjąć decyzję zakupową na „tak”. 

Trzecią dźwignią jest budowanie lojalności klientów, budowanie procesu powrotu zakupowego, ponieważ jeśli klient ma już przyznany limit zakupowy, jest bardziej skłonny wracać do danego detalisty. Widzimy to też na liczbach, które pokazują nam nasi partnerzy biznesowi.

Dzięki tej opcji mają prawie dwukrotny wzrost częstotliwości zakupów. Z raportu Cashless wynika też, że około 70 proc. sklepów dostrzega korzyści z wykorzystania możliwości BNPL zauważając wzrost wartości koszyka, 74 proc. mówi o zwiększonej konwersji, a blisko 60 proc. obserwuje, że klienci, którzy korzystają z BNPL robią zakupy częściej.  

Czytaj dalej na następnej stronie...

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • albert 28.02.2022

    Ciekawe. Wiem, że w Twisto można bez problemu wybrać pakiet Space i mieć kartę, z której można skorzystać podczas zakupów markecie. Nie mniej płatności odroczone zwykle kojarzą się z większymi wydatkami :D
    Chociaż z drugiej strony w okresie przedświątecznym to może być przydatna opcja.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także