12.10.2016 / 11:15
StoryEditor

Browary rzemieślnicze coraz częściej wykorzystują polski chmiel

(materiały prasowe)
Małe, średnie i rzemieślnicze browary wykorzystują coraz więcej polskich odmian chmielu. Chętnie sięgają też po nie piwowarzy domowi. Wszyscy razem zużywają ich na tyle mało, że na razie nie poprawiają nie najlepszych nastrojów polskich plantatorów, ale już wpływają na zmianę uprawianych odmian i odtwarzanie plantacji z odmianami historycznymi.

Według danych Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) w 2015 roku, uprawy chmielu w Polsce zajmowały nieco ponad 1,4 tys. hektarów. Niemal jedną czwartą...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.09.2025 / 16:01
StoryEditor
Producenci cukru pod presją kosztów i podatku cukrowego. Branża: Ten podatek za bardzo upraszcza złożoność problemu otyłości
Stratuje nowa kampania cukrownicza. Branża boi się kosztów i podatku cukrowego (fot. Krajowa Grupa Spożywcza)

Wszystkie cukrownie w Polsce już rozpoczęły lub za chwilę rozpoczną kampanię cukrowniczą 2025/2026. – Obecna kampania to będzie sprawdzian odporności cukrownictwa – uważa Michał Gawryszczak, dyrektor Biura Związku Producentów Cukru w Polsce. Skąd takie negatywne nastroje w branży?

W artykule przeczytasz: 

  • KGS pierwsza rozpoczęła kampanię cukrowniczą 2025/2026
  • Wzrost kosztów energii jedną z największych bolączek branży cukrowniczej
  • Czy podwyżka podatku cukrowego uderzy w branże cukrowniczą?
  • Baza surowcowa pod znakiem zapytania
  • Kampania cukrownicza 2025/2025 będzie sprawdzianem odporności branży

Krajowa Grupa Spożywcza pierwsza rozpoczęła kampanię cukrowniczą 2025/2026

Już 25 sierpnia kampanie cukrowniczą rozpoczęły cukrownie należące do Krajowej Grupy Spożywczej. 27 sierpnia kampanię rozpoczęły cukrownie koncernu Pfeifer & Langen Polska. Nordzucker Polska planuje rozpoczęcie przerobu buraków cukrowych od 4 września, a Südzucker Polska rozpocznie kampanię z 15 na 16 września.

Wzrost kosztów energii jedną z największych bolączek branży cukrowniczej

Przedstawiciele Związku Producentów Cukru przyznają, że obecnie głównym wyzwaniem branży cukrowniczej jest presja kosztowa. Zwłaszcza te związane z transformacją energetyczną i dostosowaniem produkcji do polityki dekarbonizacyjnej.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 79% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.09.2025 / 15:17
StoryEditor
Nivea z nowym szefem na Polskę i kraje bałtyckie. Został nim Martin Stoebe
Nivea Polska z nowym Country Managerem na Polskę i kraje bałtyckie (fot. Shutterstock)

Od września nastąpi ważna zmiana w kierownictwie Nivea Polska. Funkcję Country Managera na Polskę i kraje bałtyckie obejmie Martin Stoebe, menedżer z wieloletnim doświadczeniem w strukturach Grupy Beiersdorf. Zmiana oznacza koniec kadencji dotychczasowego szefa, który kierował firmą przez ostatnie cztery lata. Co wiadomo o następcy i jego dotychczasowej karierze?

Z dniem 1 września 2025 r. stanowisko Country Manager Poland&Baltics w Nivea Polska obejmie dr Martin Stoebe. Zastąpi on Fatiha Alpaslana, który pełnił tę funkcję od grudnia 202...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. wrzesień 2025 14:52