23.01.2019/10:27

Carrefour będzie kontrolować ubojnie

Sieć Carrefour będzie kontrolować czy przed ubojem rzeźnie dbają o dobrostan zwierząt. To element nowej strategii, której założeniem ma być wychodzenie naprzeciw rosnącej świadomości konsumentów – czytamy w „Rzeczpospolitej”.

Zarząd sieci Carrefour zwrócił uwagę na to, że klienci sieci przywiązują wagę do takich rzeczy, jak to czy zwierzęta nie cierpiały zanim trafiły na półki w postaci mięsa. Dlatego francuski operator zadeklarował w środę, że przeprowadzi audyt ubojni dostarczających mięsa dla marek własnych sieci. Jak podaje „Rzeczpospolita” Carrefour chce, by rzeźnie zgodziły się na zainstalowanie kamer, które pozwoliłby na bieżąco kontrolować czy zwierzęta zabijane są w humanitarny sposób i czy przed ubojem rzeźnie dbają o dobrostan zwierząt. Carrefour chce pilnować, czy ubój zwierząt odbywa się zgodnie z prawem oraz dobrymi praktykami branży.

Euronews informuje, że podobne kroki podjął również lokalny rywal Carrefoura, Grupa Casino (właściciel m.in. sieci Geant, Leader Price czy Monoprix). Już w grudniu zeszłego roku podjęła ona kolejne kroki mające na celu dbanie o dobrostan zwierząt. Grupa Casino współpracuje przy tym z niezależnymi organizacjami dbającymi o dobrostan zwierząt.

Więcej w „Rzeczpospolitej”

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.