28.10.2020/10:03

Carrefour chwali się rekordową sprzedażą, ale w Polsce nie ma powodów do radości. Wyniki na minusie

Zakaz handlu w niedziele, coraz mniejsza popularność centrów handlowych i hipermarketów, a także koronawirus i wybór mniejszych sklepów typu convenience oraz dyskontów przez klientów - to główne powody, dla których Carrefour w Polsce jest w III kw. na minusie. Gorzej wyniki spółki wyglądają tylko we Włoszech.

Carrefour poinformował dziś o najlepszych od 20 lat wynikach sprzedaży. Jednak nie wszędzie sytuacja wygląda tak kwitnąco. Na wyniki grupy wpływ miał dynamiczny wzrost sprzedaży w krajach Ameryki Łacińskiej (+ 28,4 proc. LFL), ale w Europie wzrost LFL osiągnął już 1,9 proc. w III kwartale. Na tym tle nieco gorzej wypada Polska, bo sprzedaż LFL spadła tu o 1,4 proc. Całościowo sprzedaż sieci Carrefour w Polsce (wliczając także handel benzyną) spadła o 2 proc., a jeśli weźmiemy pod uwagę obecne kursy walut – o 4,7 proc.

Najbardziej na europejskim rynku ucierpiała sprzedaż we Włoszech (-8,0 proc. LFL) Carrefour stracił tu zwłaszcza na sprzedaży w sklepach na północy kraju, która została dotknięta pandemią koronawirusa, a liczne obostrzenia praktycznie zlikwidowały turystykę w tym kraju. Nowy szef włoskiego Carrefoura, który został powołany na początku września, ma za zadanie odwrócić ten trend.

W Polsce (-1,4 proc. LFL) Carrefour najwięcej stracił na zakazie handlu w niedziele oraz coraz mniejszej popularności centrów handlowych wśród klientów. Hipermarkety ulokowane w centrach handlowych przestały przyciągać klientów, a to spowodowało spadek sprzedaży stacjonarnej.  Aby sprostać rosnącemu popytowi w kanale e-grocery, Carrefour starał się wzmocnić ekspresowe dostawy zakupów. We Francji i w Polsce wystartował z usługą Carrefour Sprint, w Belgii i Rumunii z Bringo. Sieć nawiązała także współpracę z partnerami (Glovo, Uber Eats, Rappi, Cornershop itp.) w krajach, w których jest obecna.
 

  (carrefour)

 

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Dostawca 28.10.2020

    To sa najdroższe w art. spożywczych sklepy w Polsce. Porównajcie niektóre produkty z cenami w Kaufland czy Auchan z którego śmieją się pracownicy tej sieci. A dlaczego? Bo Kontrakty są tak zawiłe w opłaty że kupcy skupiają się na wyciąganiu kasy od dostawców a nie na super promocjach. A ostatnia akcja z redukcją wynagrodzeń zapewne podniosła morale pracowników i zamierzają umrzeć za pracodawcę który chce ich ... po kilkunastu latach orania dla niego.

  • dobrykij 28.10.2020

    mieszkam obok Carrefour i kupuję w zasadzie wszystko w tym sklepie, oczywiście są wyjątki. Kupuję też w sklepach wynajmujących powierzchnię innym użytkownikom na terenie sklepu Carrefour, tutaj też są spore rezerwy.
    Nie bardzo rozumiem, jak taki sklep może może mieć problemy, coś jest spieprzone konkursowo.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także