22.06.2020/14:41

Christophe Rabatel, CEO Carrefour Polska: Mimo pandemii wiele kluczowych trendów nie zmienia się

Mimo pandemii, kontynuujemy nasze strategiczne działania. W Polsce nie zmniejszamy tempa ekspansji. Dla e-commerce nadeszły świetne czasy. W dalszym ciągu stawiamy na żywność zdrową, bio, z lokalnych źródeł, produkowaną w zrównoważony sposób – wyliczał Christophe Rabatel, prezes zarządu Carrefour Polska, podczas webinarium* firmy Nielsen.

– Mimo pandemii Covid-19 obserwujemy niezmienność wielu globalnych trendów, kontynuujemy zatem nasze strategiczne działania – niektóre wymagają adaptacji, ale w skali globalnej będziemy wciąż działać w takich obszarach, jak wzrost popularności produktów lokalnych, a także produktów prozdrowotnych, szybki rozwój e-commerce, bezpieczeństwo żywności i przejrzystość łańcucha dostaw. Carrefour ma już znaczne dokonania w tych kwestiach, w ramach planu transformacji Carrefour 2020 – Christophe Rabatel, prezes zarządu Carrefour Polska.

– Nieustannie poszukujemy nowych, atrakcyjnych lokalizacji. Mimo pandemii, wciąż podtrzymujemy zamiar uruchomienia w 2020 r. co najmniej 100 nowych placówek convenience. Mamy już w Polsce 90 hipermarketów, ale wciąż liczymy na to, że uda się znajdować kolejne lokalizacje – jesienią uruchomimy hipermarket we Wrocławiu – obecnie jest tam sklep pop-up. Systematycznie otwieramy też nowe supermarkety, dwie niedawne premiery to placówki w Poznaniu i w Chrzanowie. Rozwijamy też koncept sklepu w pełni zautomatyzowanego Carrefour 24/7 – pierwszą taką placówkę uruchomiliśmy w grudniu 2019 r. W kontekście zakazu handlu w niedziele jest to bardzo interesujące narzędzie – wyliczał Rabatel.

– Nadeszły świetne czasy dla e-commerce. Robimy w tym zakresie bardzo szybkie postępy. Mimo pandemii i przejścia 99 proc. pracowników biurowych w tryb pracy zdalnej, udało nam się w czasie zaledwie sześciu tygodni wdrożyć i uruchomić 220 zintegrowanych ze sklepami punktów click&collect. Szczerze mówiąc, gdybym rok temu wyznaczył naszemu zespołowi takie zadanie, powiedzieliby, że to niemożliwe. A jednak udało się – cieszył się szef Carrefour Polska.

– Od kilku tygodni w naszym kanale e-commerce dostępna jest żywność – w ramach jednolitego serwisu carrefour.pl. W ofercie mamy ponad 20 tys. produktów spożywczych, w tym świeżą żywność. Dostępne obecnie opcje dostaw to click&collect oraz dostawy do domu, ale planujemy wdrożyć wkrótce kolejne opcje – kontynuował.

– W ramach naszego globalnego progamu transformacji żywnościowej dla wszystkich, którego celem jest sprawienie, by jak najwięcej ludzi lepiej się odżywiało, działamy w sześciu obszarach – lepsza jakość, lokalność, rozwój oferty bio, poprawa jakości żywności dla niemowląt i małych dzieci, wegetalizacja oferty oraz uczciwa zapłata dla producentów rolnych i przejrzystość cen. Chcemy też wspierać zrównoważoną produkcję żywności – wymienił Christophe Rabatel.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Doradca 06.07.2020

    Te sklepy to już raczej powinny się zacząć zwijać

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.