Carrefour ruszył z globalną kampanią na rzecz zmiany rynku żywności Act for Food
Carrefour zainicjował globalną kampanię Act for Food, zorganizowaną w ramach planu transformacji, opracowanego przez Alexandre Bomparda. Jej celem jest przekształcenie globalnego rynku żywności. Akcja ruszyła 9 września i ma zapewnione zmasowane wsparcie reklamowe we wszystkich najważniejszych kanałach komunikacji. W Polsce kampania prowadzona jest pod hasłem „Konkretne działania, by jeść lepiej”.
Act for Food to światowy program konkretnych inicjatyw, które mają ułatwić konsumentom i pracownikom dostęp do lepszej żywności w rozsądnych cenach. Program jest jednym z działań realizowanych zgodnie z planem szefa Grupy Carrefour Alexendre Bomparda, którego celem jest uczynienie z sieci światowego lidera transformacji rynku żywności.
Obecnie kluczowymi kwestiami rynku żywności są jakość produktów spożywczych, ich pochodzenie oraz relacje producentów i detalistów z sektorem rolnym. Carrefour przygotował szereg inicjatyw, które mają się przyczynić do transformacji światowego modelu biznesowego rynku spożywczego, odpowiadając na dzisiejsze wyzwania i zaspokajając oczekiwania konsumentów.
Uruchomienie kampanii Act for Food oznacza przyspieszenie transformacji rynku żywności. Program jest konkretnym dowodem na to, że w krótkiej i średniej perspektywie czasowej Carrefour angażuje się w poprawę jakości jedzenia w skali światowej.
Konkretne działania zaczynają się od Francji, gdzie sieć podjęła dziewięć zobowiązań:
- Gwarantowane 100 proc. francuskich produktów organicznych w ramach oferty świeżej żywności marki własnej Carrefour Bio
- Całkowity zakaz stosowania kontrowersyjnych substancji w całej żywności sprzedawanej w sieci
- Rezygnacja lub przynajmniej redukcja stosowania chemicznych pestycydów w produkcji roślinnej
- Rezygnacja lub przynajmniej redukcja stosowania antybiotyków w hodowli zwierząt
- Gwarancja przejrzystości w zakresie pochodzenia produktów, z wykorzystaniem technologii blockchain
- Karmienie zwierząt rzeźnych wyłącznie karmami wolnymi od GMO
- Podwojenie asortymentu produktów wegetariańskich
- Promowanie bioróżnorodności poprzez sprzedaż warzyw i owoców uprawianych z nasion własnych rolników
- Gwarancja sprzedaży ryb pozyskanych za pomocą zrównoważonych metod połowu i akwakultur
Powyższe zobowiązania będą następnie wdrażane w kolejnych krajach, z uwzględnieniem specyfiki lokalnej poszczególnych rynków.
Dla wsparcia tych ambitnych planów Carrefour uruchomił dedykowany serwis internetowy actforfood.fr, dostępny także przez stronę ogólną sieci. Jest on podzielony na trzy sekcje – „nasze działania”, „po co działamy” i „róbmy coś razem” – jest też sekcja interaktywna, w której konsumenci mogą głosować na wybrane projekty. Serwis będzie udostępniany we wszystkich 10 krajach, w których obecny jest Carrefour, także z uwzględnieniem specyfiki lokalnej.
4