10.08.2020/20:02

Carrefour widzi duży potencjał rozwoju sklepów bio. Rynkowi żywności ekologicznej sprzyja sytuacja i trendy [WYWIAD]

Rynek sklepów bio ma „całkiem duży potencjał rozwoju, ale oczywiście ograniczony niszą, w ramach której działa. Oczywiście ta nisza staje się coraz większa, wchodzi do mainstreamu, ale trudno się spodziewać, aby w perspektywie kilku lat sklepy bio zastąpiły sklepy tradycyjne – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Marek Lipka, dyrektor handlowy i członek zarządu Carrefour Polska.

W czerwcu br. Carrefour  uruchomił w Warszawie swój sklep pod szyldem Carrefour BIO. Jak pandemia koronawirusa wpłynęła na sprzedaż żywności ekologicznej w Polsce?

Koronawirus znacząco wpłynął na zachowania konsumenckie w Polsce. Ze względów bezpieczeństwa bardzo zdynamizował się e-commerce, a klienci powodowani niepewnością gospodarczą jeszcze mocniej zwrócili się ku produktom np. oferowanym w ramach marek własnych. Jednocześnie bardzo wzmocnił się trend związany ze zdrowiem, wzmacnianiem odporności, zwrotem ku produktom naturalnym. Nie ma lepszej żywności niż ekologiczna, która stanowiłaby odpowiedź na ten trend.

Dlatego nie wahaliśmy z otwarciem drugiego sklepu Carrefour BIO, usytuowanego w osiedlu mieszkaniowym na Bemowie, z rozbudowaną ofertą produktów, które pozwalają zadbać rodzinom o codzienną dietę. Mimo pandemii koronawirusa ta żywność ma swoich stałych odbiorców i jest to strategiczny segment naszej długofalowej strategii.

Czym drugi Carrefour BIO różni się od tego pierwszego?

Większa jest sala sprzedaży, bo rozbudowana została przede wszystkim oferta produktów świeżych, takich jak warzywa czy owoce oraz artykuły wymagające chłodzenia jak mięso i wędliny, garmaż oraz produkty mleczne. To jest nasze doświadczenie ze sklepu na Marszałkowskiej.

Postawiliśmy też na produkty marki Carrefour BIO, która dobrze sprzedaje się również w okresie pandemii koronawirusa ze względu na swój wizerunek cenowy. Marka ta cały czas się zresztą rozwija i nie są to już jak na początku produkty z Francji, ale także produkty z Polski, takie jak pikle. Już prawie 40 produktów pod tą marką pochodzi od polskich dostawców, a w sumie do końca tego roku planujemy osiągnąć poziom 400 produktów ekologicznych z całego świata.

Trendy i pandemiia sprzyjają rozwojowi projektu i oferty?

(…) Polacy podczas lockdownu zmuszeni do gotowania w domu, rozsmakowali się w tym zajęciu. Gotując dla siebie, tym bardziej zwracają uwagę na to, co jedzą. Chcą mądrze kupować, a dotyczy to tak ceny jak i tzw. value for money. Rosnąca popularność wysokojakościowej żywności to nie moda, tylko jeden z najsilniejszych trendów na rynku spożywczym. Dlatego wierzę głęboko, że nasz koncept Carrefour BIO nie będzie gwiazdą kilku sezonów, to dla nas obszar dynamicznego rozwoju także w dłuższej perspektywie.

Ten koncept nie zajmie raczej miejsca sklepów osiedlowych, pozostanie niszą.

Zgadzam się. Ma on całkiem duży potencjał rozwoju, ale oczywiście ograniczony niszą, w ramach której działa. Oczywiście ta nisza staje się coraz większa, wchodzi do mainstreamu, ale trudno się spodziewać, aby w perspektywie kilku lat sklepy bio zastąpiły sklepy tradycyjne. One będą się rozwijać, także sieć Carrefour będzie otwierać kolejne tego typu placówki handlowe.

Przedstawicele Carrfour mówiąc o rozwoju sklepów bio wspominali o miastach takich jak Warszawa, Wrocław, Kraków, a ja dodałbym Poznań, Gdańsk, Katowice, Łódź czy Rzeszów. To pokazuje, że wbrew pozorom ten rynek nie jest taki mały.

W każdym z tych miast są lokalizacje, w których nasz sklep mógłby się sprawdzić. Będziemy szukać takich miejsc, gdzie są klienci na tego typu ofertę, obejmującą nie tylko produkty, ale też usługi. Tradycyjny rynek żywności zaczyna zbliżać się do granic rozwoju. Kończą się pomysły, jak stymulować wzrosty. Szansą jest żywność organiczna.

(…)

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także