29.07.2020/08:22

Carrefour z dużym spadkiem sprzedaży w Polsce. To efekt koronawirusa

Sprzedaż sieci Carrefour w Polsce spadła w drugim kwartale br. aż o 10,3 proc. Detalista wskazuje za przyczynę ograniczenia wprowadzone w następstwie pandemii COVID-19, które odbiły się negatywnie na wynikach placówek Carrefour zlokalizowanych w centrach handlowych.

Sieć nie wskazała, jak wyglądały wyniki dla poszczególnych formatów sklepowych. Jednak informacja o tym, że ucierpiały sklepy działające w centrach handlowych, to jasny sygnał, że sprzedaż w dół została pociągnięta przez hipermarkety oraz supermarkety.

W ujęciu like-for-like sprzedaż Carrefour w Polsce w minionym kwartale spadła o 4,2 proc. Przychody ze francuskiej sieci w naszym kraju w omawianym kwartale wyniosły 479 mln euro (razem z VAT).

W całym pierwszym półroczu Carrefour wygenerował w Polsce sprzedaż na poziomie 1,005 mld euro. To spadek o 2,2 proc. względem analogicznego okresu przed rokiem. Za to w ujęciu like-for-like udało się wykazać wzrost rzędu 2 proc.

Przychody ze sprzedaży w całej Grupie Carrefour wyniosły w drugim kwartale 18,7 mld euro (w tym 8,9 mld euro w samej Francji), co przekłada się na spadek sprzedaży o 6,3 proc., przy wzroście tego wskaźnika w ujęciu LfL o 6,3 proc. W pierwszym półroczu sprzedaż grupy wyniosła 38,1 mld euro, a więc była o 1,6 proc. niższa niż przed rokiem. Jednak sprzedaż porównywalna całej grupy w okresie styczeń-czerwiec wzrosła o 7 proc.

Carrefour w raporcie za miniony kwartał chwali się wzrostem sprzedaży żywności przez internet o ponad 100 proc. To dane dotyczące całej grupy, nie konkretnego kraju.

Sieć zwraca również uwagę na pozytywny trend odbicia sprzedaży po zniesieniu ograniczeń nałożonych na gospodarki przez szereg państw. Podczas gdy w kwietniu sprzedaż porównywalna grupy wzrosła o 0,3 proc., tak już w maju i czerwcu razem wzrosła o 9,4 proc.

Na koniec drugiego kwartału francuska grupa zarządzała w Polsce siecią 923 sklepów, w tym 90 hipermarketami, 154 supermarketami i 679 sklepami convenience (model franczyzowy). Globalnie Carrefour dysponował siecią niemal 12,7 tys. placówek handlowych, z czego 1,2 tys. to hipermarkety, niemal 3,4 tys. to supermarkety, 7,6 tys. to sklepy convenience, a 422 punkty to hurtownie cash&carry.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także