26.09.2018/13:47

Ceneo chce pobudzić lokalny handel

Jedna z największych porównywarek cen robi ukłon w kierunku lokalnych sprzedawców. Odświeża projekt, będący odpowiedzią na rosnącą wśród klientów potrzebę szybkich i tańszych zakupów internetowych.

Chodzi o serwis CeneoLokalnie.pl będący nowym kierunkiem rozwoju popularnej porównywarki cen w Polsce. Wszystko dzięki silnemu wśród polskich konsumentów efektowi ROPO, czyli „ wyszukaj w internecie, kup w sklepie”.

Paweł Piekarski, product owner Ceneo.pl zauważa, że w przypadku tej platformy aż 30 proc. wszystkich wizyt w serwisie kończy się zakupem w sklepach stacjonarnych. W tej grupie klientów są osoby, które przed zakupem chcą obejrzeć towar, sprawdzić jakość wykonania i porozmawiać ze sprzedawcą.

– Nowy projekt to m.in. odpowiedź na oczekiwania tych klientów, którzy coraz częściej chcą mieć produkt jeszcze tego samego dnia. Dzięki nam użytkownik porównuje oferty w sklepach na CeneoLokalnie.pl, potwierdza ich dostępność w pobliskim sklepie i jedzie po ich odbiór. Z naszych danych wynika że w niemal 50 proc. przypadków towary o wartości powyżej 1000 zł kupujemy po wcześniejszym obejrzeniu w tradycyjnym sklepie czy markecie. W przypadku mniejszych zakupów daje to również oszczędność, bo nie ponosimy kosztów przesyłki – wyjaśnia Paweł Piekarski.

Publikacja ofert jest bezpłatna dla wszystkich sklepów, które chcą rozpocząć lokalną współpracę z serwisem. Jedynym kosztem jest opłata za przejście użytkownika do oferty sklepu.

– Pierwsze rozmowy pokazują, że wśród naszych partnerów znajdą się zarówno duże markety, które prowadzą własne sklepy internetowe, jak również małe sklepy stacjonarne, które rozszerzyły swoją sprzedaż o internet. CeneoLokalnie.pl to szansa dla sprzedawców chcących dotrzeć do klientów ze swojej najbliższej okolicy, którzy szukają inspiracji i opinii o produktach w internecie, ale kupują produkty stacjonarnie – dodaje Paweł Piekarski product owner Ceneo.pl.

Obecnie w serwisie CeneoLokalnie.pl użytkownicy znajdą blisko 3 mln produktów, które można znaleźć w ponad 2 tys. sklepów stacjonarnych i punktach odbioru.

Ceneo.pl to jeden z największych serwisów e-commerce w Polsce, skupiający ponad 18 000 sklepów internetowych. Serwis umożliwia też robienie zakupów w różnych sklepach za pomocą jednego zamówienia. Z kolei sklepom oferuje możliwość zwiększenia sprzedaży oraz promocję swojej marki.

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

1 komentarz

  • dobierajka.pl 02.11.2018

    Dobre rozwiązanie. Każde usprawnienie zakupów jest dobre dla klienta, jednak różne portale oferują różne opcje, jak np. innowacyjna wyszukiwarka produktów czy algorytm, który za klienta dobiera produkty.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.