Ceneo chce pobudzić lokalny handel
Jedna z największych porównywarek cen robi ukłon w kierunku lokalnych sprzedawców. Odświeża projekt, będący odpowiedzią na rosnącą wśród klientów potrzebę szybkich i tańszych zakupów internetowych.
Chodzi o serwis CeneoLokalnie.pl będący nowym kierunkiem rozwoju popularnej porównywarki cen w Polsce. Wszystko dzięki silnemu wśród polskich konsumentów efektowi ROPO, czyli „ wyszukaj w internecie, kup w sklepie”.
Paweł Piekarski, product owner Ceneo.pl zauważa, że w przypadku tej platformy aż 30 proc. wszystkich wizyt w serwisie kończy się zakupem w sklepach stacjonarnych. W tej grupie klientów są osoby, które przed zakupem chcą obejrzeć towar, sprawdzić jakość wykonania i porozmawiać ze sprzedawcą.
– Nowy projekt to m.in. odpowiedź na oczekiwania tych klientów, którzy coraz częściej chcą mieć produkt jeszcze tego samego dnia. Dzięki nam użytkownik porównuje oferty w sklepach na CeneoLokalnie.pl, potwierdza ich dostępność w pobliskim sklepie i jedzie po ich odbiór. Z naszych danych wynika że w niemal 50 proc. przypadków towary o wartości powyżej 1000 zł kupujemy po wcześniejszym obejrzeniu w tradycyjnym sklepie czy markecie. W przypadku mniejszych zakupów daje to również oszczędność, bo nie ponosimy kosztów przesyłki – wyjaśnia Paweł Piekarski.
Publikacja ofert jest bezpłatna dla wszystkich sklepów, które chcą rozpocząć lokalną współpracę z serwisem. Jedynym kosztem jest opłata za przejście użytkownika do oferty sklepu.
– Pierwsze rozmowy pokazują, że wśród naszych partnerów znajdą się zarówno duże markety, które prowadzą własne sklepy internetowe, jak również małe sklepy stacjonarne, które rozszerzyły swoją sprzedaż o internet. CeneoLokalnie.pl to szansa dla sprzedawców chcących dotrzeć do klientów ze swojej najbliższej okolicy, którzy szukają inspiracji i opinii o produktach w internecie, ale kupują produkty stacjonarnie – dodaje Paweł Piekarski product owner Ceneo.pl.
Obecnie w serwisie CeneoLokalnie.pl użytkownicy znajdą blisko 3 mln produktów, które można znaleźć w ponad 2 tys. sklepów stacjonarnych i punktach odbioru.
Ceneo.pl to jeden z największych serwisów e-commerce w Polsce, skupiający ponad 18 000 sklepów internetowych. Serwis umożliwia też robienie zakupów w różnych sklepach za pomocą jednego zamówienia. Z kolei sklepom oferuje możliwość zwiększenia sprzedaży oraz promocję swojej marki.
1 komentarz
-
02.11.2018
Dobre rozwiązanie. Każde usprawnienie zakupów jest dobre dla klienta, jednak różne portale oferują różne opcje, jak np. innowacyjna wyszukiwarka produktów czy algorytm, który za klienta dobiera produkty.
9