28.08.2018/11:04

Centra handlowe pod presją niedziel bez handlu

Weekendowe wizyty w centrach handlowych jeszcze do niedawna były jedną z ulubionych rozrywek Polaków. Po wprowadzeniu zakazu handlu w niedziele, klienci zmienili swoje przyzwyczajenia i jak wynika z badania Havas Media Group, niedziele spędzają najczęściej na spacerach lub przed telewizorami. Obecnie chcąc przyciągnąć rodziny z dziećmi w niedziele, centra handlowe muszą wprowadzać nowe marki i koncepty.

Centra handlowe są otwarte we wszystkie niedziele, bo ich oferta to nie tylko sklepy i punkty usługowe, ale również rozrywka i gastronomia. Kłopot w tym, że wielu klientów utożsamia je jedynie z handlem. Dlatego zachęcenie rodzin do odwiedzenia centrów w niedziele, jest w tej chwili nie lada wyzwaniem.

W wielu galeriach handlowych znajdują się kina, kręgielnie, sale zabaw. Centra organizują koncerty, wystawy i inne wydarzenia rozrywkowe. Jednak które przyciągnie więcej rodzin z dziećmi, zależy od kilku czynników. Badanie „Centra handlowe przyjazne dzieciom” przeprowadzone przez Colliers International, Polską Radę Centrów Handlowych (PRCH) i panel badawczy Ariadna pokazuje, że do najważniejszych kryteriów wyboru centrum na spędzenie w nim czasu z dzieckiem należą: lokalizacja, wygodny parking oraz oferta rekreacyjna.

- Konsument musi mieć powód, dla którego chce odwiedzić dane centrum handlowe. Dlatego w rywalizacji o małego klienta wygrywają te, które wprowadzają nowe marki i koncepty rozrywkowo-rekreacyjne – komentuje Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

Jak pokazuje badanie Colliers International, Blue City ma największą w Warszawie ofertę atrakcji dla dzieci. Jednak nie spoczywa na laurach i chce mieć też najlepszą. – Blue City to nie tylko centrum handlowe, ale również centrum rozrywki rodzinnej. Dlatego wciąż zaspokajamy rosnące wymagania i potrzeby rodzin z dziećmi. Nie tylko podnosimy jakość oferowanej przez nas rozrywki, ale wciąż wprowadzamy nowe atrakcje. To właśnie dobra, przyjazna rodzinom, kompleksowa oferta stanowi o wyborze centrum – mówi Yoram Reshef, dyrektor generalny Blue City.

W centrum, po wielkich zmianach, wkrótce zostanie otwarta jedna z największych w Warszawie sal zabaw dla dzieci Inca Play, w której znajdą się atestowane konstrukcje pozwalające rodzicom bawić się razem z dziećmi. W sali na dzieci czekać będą edukacyjne zabawy związane z ekologią, zwierzętami i roślinnością oraz takie atrakcje jak: las z rur piankowych, zbudowana z dużych kul piramida do wspinaczki czy piracki statek. Ciekawym miejscem będą niespotykane gdzie indziej tematyczne pokoje urodzinowe.

Dobrą, rodzinną rozrywkę zapewni TEPfactor, czyli specjalnie zaplanowana przestrzeń, gdzie na rodziców i dzieci czekać będą wyzwania sprawdzające sprawność fizyczną, zręczność i cierpliwość. W centrum otwarte zostanie jedyne w Warszawie kino sieci Helios. Wyposażone w nowoczesne rozwiązania technologiczne, zapewni wyjątkową jakość obrazu i dźwięku. W przyszłym roku w Blue City powstanie również inna nietypowa atrakcja. Dzieci będą mogły zjechać z górnego piętra centrum na sam dół gigantyczną zjeżdżalnią.

Przed centrami handlowymi stoją wyzwania dostosowania oferty do rodzin z dziećmi i praca nad zmianą postrzegania centrów nie tylko jako miejsca robienia zakupów. - Chcemy, aby celem wizyt w Blue City było korzystanie z dobrej jakościowo rozrywki i spędzanie czasu w gronie rodzinnym również w niedziele bez handlu. Myślę, że jesteśmy na dobrej drodze do zrealizowania naszego planu – podsumowuje Yoram Reshef.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.