30.03.2021/13:02

Chris Kempczinski, CEO McDonald's: Wprowadzimy programy lojalnościowe McDonald's Rewards

Drugi kwartał 2020 r. był najgorszy w historii sieci McDonald's. Jednak dzięki inwestycjom w innowacje zdołaliśmy przetrwać rok pandemii w lepszej kondycji niż wiele innych biznesów z branży. Wkrótce rozpoczniemy wdrażanie programu lojalnościowego McDonald's Rewards – opowiada Chris Kempczinski, CEO McDonald's, w rozmowie z agencją badawczą McKinsey.

Chris Kempczinski został prezesem globalnej sieci restauracji McDonald's w listopadzie 2019 r. Ledwie na dobre rozsiadł się w nowym fotelu, w światową gospodarkę uderzyła pandemia COVID-19. “Drugi kwartał 2020 r. był najgorszy w historii firmy. W całym roku nasze przepływy finansowe spadły o ponad 2 mld dolarów. Mocno ucierpieli także nasi franczyzobiorcy. Pojawiło się mnóstwo obaw o przyszłość” – wspomina ten moment w rozmowie z McKinsey.

McDonald's radził sobie jednak lepiej od wielu innych sieci gastronomicznych. Jak wyjaśnia Kempczinsky, stało się tka dzięki inwestcyjom w 3D delivery, drive-thru i digital. Podczas gdy w 2017 r. firma osiągnęła 1 mld dolarów przychodów z segmentu delivery – do tego głównie w Azji – o tyle w 2019 r. było to już ponad 4 mld, a w 2020 r. biznes nadal bardzo szybko rósł. „Udało nam się wdrożyć usługę delivery w ponad 30 tys. restauracji, w zacznej części dzięki współpracy z takimi operatorami, jak Uber Eats, Just Eat Takeaway i Deliveroo, ale na niektóych rynkach – np. w Niemczech – eksperymentujemy z modelem hybrydowym, uwzględniającym własne dostawy.” – kontynuuje CEO McDonald's.

Sztandarowa dla tej sieci usługa drive-thru jest dostępna w 95 proc. restauracji w USA i w 65 proc. w skali globalnej. McDonald's jest w tym przypadku globalnym liderem efektywności i szybkości obsługi, jak jednak zaznacza Kempczinski, zawsze coś można poprawić. „W ciągu dwóch lat udało nam się skrócić średni czas obsługi klienta o kolejne 30 sekund. Obecnie pracujemy nad dalszą poprawą tego wyniku, m.in. za pomocą digitalizacji. Przykładowo, klienci zamawiający jedzenie w aplikacji mobilnej mogą mieć do dyspozycji dedykowaną, superszybką ścieżkę drive-thru.” – wyjaśnia.

Chris Kempczinski zapowiada w rozmowie z agencją McKinsey, że jeszcze w tym roku sieć udostępni w USA program lojalnościowy McDonald's Rewards, który w kolejnych latach wdrażany będzie na wszystkich najważniejszych dla firmy rynkach. „Platforma MyMcDonald's jest w swej istocie ekosystemem dającym użytkownikom cyfrowy dostęp do wszystkiego, co mamy do zaoferowania – mobilnych zamówień, płatności, promocji, monitorowania dostaw – będzie więcj służyć także do nagradzania lojalnych konsumentów. Widzę tu dla naszej sieci ogromne szanse rozwoju.” – zapewnia.

Więcej czytaj na kolejnej stronie

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także