18.09.2018/10:33

Co zrobić, by taktyka wielokanałowego kontaktu z klientem była skuteczna [RAPORT]

Systemy informatyczne i nowoczesne technologie są fundamentem strategii omnichannel. Bez nich jej budowanie, wdrożenie, a następnie realizacja są niemożliwe. Dlatego aby taktyka wielokanałowego kontaktu z klientem zakończyła się sukcesem, niezbędne jest zastosowanie takich rozwiązań jak: analityka biznesowa, automatyzacja procesów czy chmura –  czytamy w raporcie „Digitalizacja handlu detalicznego – strategia omnichannel w praktyce”.

Pozwalają one na budowanie lepszych relacji z klientem oraz mają ogromny wpływ na stopień zadowolenia kupujących z dostępnej oferty oraz sposobu zrealizowanych transakcji. W raporcie „Digitalizacja handlu detalicznego – strategia omnichannel w praktyce”, opracowanym wspólnie przez firmę analityczną IDC oraz Comarch znajduje się szereg wskazówek, które podpowiadają jak stosować nowoczesne technologie, aby proces sprzedażowy działał jak dobrze naoliwiona maszyna.

Wielu przedsiębiorców, niezależnie od branży w której prowadzi działalność biznesową, często korzysta z systemów informatycznych od kilku dostawców. Przykładowo: sklep internetowy obsługiwany jest przez system od producenta X, natomiast moduł CRM (customer relationship mamangement) został wdrożony przez firmę Y, a do analizy danych wykorzystywany jest program od dostawcy C. Pierwszym krokiem w na drodze do transformacji omnichannel powinna być integracja tych wszystkich systemów, tak, aby informacje dotyczące klientów były przesyłane w jedno miejsce, które stanie się źródłem danych. Jest to bez wątpienia najtrudniejszy etap całego procesu, ale konieczny. W efekcie taka integracja daje detalistom możliwość podejmowania właściwych decyzji.

Maszyna do analizy

Wszystkie czynności wykonywane przez klientów w sieci, począwszy od sposobu płatności, który wybierają przy transakcjach, przez kolor zakupionych butów, aż po „porzucone koszyki” są dla przedsiębiorców handlu detalicznego źródłem cennych informacji. Kadra kierownicza oraz menedżerowie muszą posiadać do nich dostęp, aby mieć całościowy pogląd na wyniki sprzedaży. Na ich podstawie podejmują decyzje o asortymencie wprowadzanym do sklepów, wyborze danego dostawcy, wysokości cen oraz przewidują jakie produkty, kiedy i w jakiej ilości należy zamawiać, analizując stany magazynowe czy wreszcie zarządzać zwyczajami oraz oczekiwaniami klientów.

– Aby wykorzystać potencjał drzemiący w danych, generowanych przez systemy ERP, niezbędny jest moduł do analityki biznesowej. Na podstawie zebranych informacji, system jest w stanie przygotować raport w którym znajda się informacje o zachowaniach, schematach zakupowych oraz upodobaniach klientów a także przygotować spersonalizowane oferty i promocje na dane artykuły, w czasie i w sposób preferowany przez kupujących. Dodatkowo rozwiązanie do analizy biznesowej identyfikuje najważniejszych klientów i metody ich zachowania, a także sprawdza kto i w jaki sposób wpływa na ich zakupowe decyzje – mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Zarządu Comarch oraz dyrektor Sektora ERP.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.