08.06.2017/13:32

Dariusz Kalinowski, Emperia Holding: Ograniczenie odpływu ludzi z handlu stanowi nie lada wyzwanie

- Kiedy bezrobocie było wysokie, wszyscy narzekali. Teraz jest ono bardzo niskie i również słychać głosy niezadowolenia. My nie narzekamy, gdyż duża liczba osób aktywnych zawodowo oznacza realny wzrost siły nabywczej polskich gospodarstw domowych a co za tym idzie – zwiększone obroty sieci handlowych - mówił Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding podczas 10. Kongresu Rynku FMCG 2017.

Dariusz Kalinowski podkreślił, że o trudnym rynku pracownika wiadomo już od dawna. - Myślę, że detaliści mieli naprawdę mnóstwo czasu, aby przygotować się na nieuniknione zmiany demograficzne.

Szef Emperia Holding dodał, że firma bardzo mocno zainwestowała w swoich pracowników, w podnoszenie ich efektywności oraz w logistykę. - Wszystko po to by zminimalizować ewentualny odpływ ludzi, co w każdej branży nieopartej na technologii stanowi nie lada wyzwanie. Dodatkowo sklepy Emperii – małe i średnie formaty – to placówki serwisowe, gdzie kontakt ze sprzedającym odgrywa dla konsumenta kluczową rolę – wyjaśniał Dariusz Kalinowski.

- Dobrego sprzedawcy nie da się jednak pozyskać w jeden dzień lub wyłącznie poprzez podniesienie wynagrodzenia. Potrzeba czasu, by zatrudniona osoba dobrze poznała asortyment, specyfikę pracy w handlu, by w swoim miejscu pracy czuła się jak u siebie. Jeśli jako pracodawca wykorzystamy ten czas umiejętnie i zajmiemy się zatrudnioną osobą, możemy być niemal pewni pozytywnych efektów sprzedażowych. Inwestowanie w pracownika jest niemniej ważne od inwestycji w logistykę, marketing czy dowolną inną inwestycję – podsumował prezes Emperia Holding.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.