21.11.2018/15:06

Dariusz Sinkiewicz, LTR: Digitalizujemy wszystkie aspekty naszych biznesów handlowych

Cyfryzacja handlu ma kilka aspektów. Pierwszy to analiza sprzedaży i analiza danych o konsumentach, pozwalająca na personalizację oferty. Drugi to komunikacja z klientem, interface konsumencki. Trzeci to komunikacja B2B, wspieranie sprzedawców, ułatwienie im zarówno zarządzania zamówieniami towarów, jak i wsparcie samej sprzedaży. Nad każdym z tych aspektów aktywnie pracujemy – wyjaśnia Dariusz Sinkiewicz, dyrektor generalny Travel Essentials Poland w Lagardere Travel Retail.

W salonikach Relay w nowym koncepcie pojawiły się ekrany LCD, które mają ściągnąć uwagę dzieci. Digitalizacja biznesu LRT postępuje?

Ekrany LCD z animacjami dla dzieci są jednym z elementów odświeżonego konceptu Relay i zostały świetnie przyjęte przez rynek. W zakresie komunikacji z klientami, szeroko wdrożyliśmy ekrany LCD, które w połowie wykorzystujemy do komunikacji naszej oferty, treści promocyjnych, mechanizmów zachęcających do zakupu – a w połowie do prezentacji reklam producentów sprzedawanych w naszych sklepach towarów. Zarządzanie tymi treściami jest scentralizowane, odbywa się u nas.

Ogromną atencję przykładamy do digitalizacji udogodnień pracy naszych ajentów prowadzących sklepy. Wprowadza je dedykowany zespół np. w zakresie auto-replenishmentu (automatyczne zamawianie towaru bazujące na „uczących” się algorytmach opartych nie tylko na historii ale szukających potencjału sprzedaży w przyszłości. Innym obszarem jest zbudowany własny system do motywowania pracowników zatrudnianych przez naszych ajentów. Jest to aplikacja-gra z nagrodami, którą sprzedawcy mają w smartfonach, zachęca ona do poznawania asortymentu, nowości, poprawiania jakości obsługi klienta. To przykłady rozwiązań wdrażanych przez nas w obszarze B2B.

Rozwiązania cyfrowe wspierają biznes LTR także w innych obszarach?

Technologie cyfrowe pomagają nam też w zarządzaniu cenami i komunikacją produktową. To w naszym przypadku niezwykle ważne narzędzie. Działamy w tylu różnych segmentach rynku, zarządzamy 860 sklepami w różnych konceptach, mamy łącznie kilkanaście tysięcy pozycji asortymentowych. W tym gąszczu musimy kontrolować mnogość różnych kanałów cenowych, odmiennych dla poszczególnych grup asortymentowych, formatów, segmentów – zarządzanie tym wszystkim to jest kosmos!

Tym wszystkim zarządza jeden dział handlowy, wspierany przez jeden system. Mamy także jeden dział marketingu, który organizuje wszystkie promocje, a przecież w różnych konceptach odbywają się one w odrębnych cyklach. Nawet w ramach jednego konceptu, np. InMedio, mamy placówki w pasażach sklepów dyskontowych, na ulicy, w premium Centrach Handlowych, w centrach handlowych w mniejszych miejscowościach.

Cyfryzacja obejmuje także konsumentów, którzy coraz częściej – szczególnie młodzi – chodzą ze smartfonami w dłoniach i przestają „widzieć” tradycyjne sklepy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.