06.03.2017/10:41

Dino chce mieć 1200 sklepów do końca 2020 r.

Sieć supermarketów Dino wchodzi na giełdę i w związku z tym ujawnia ambitne plany rozwoju na kolejne trzy lata. W 2020 r. operator chce mieć 1200 sklepów, gdy obecnie ma ich ok. 630.

- Ostatnie lata były okresem dynamicznego rozwoju Dino. O skuteczności naszego modelu biznesowego świadczy zwiększenie liczby sklepów w naszej sieci ze 111 na koniec 2010 roku do 628 na koniec 2016 roku, przy jednoczesnym zachowaniu jednych z najwyższych na rynku, w naszej ocenie, wzrostów sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (tzw. like for like) - mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

Jak zapewnia prezes sieci Dino, firma ma dalsze ambitne plany rozwoju, które zakładają zarówno systematyczne zagęszczanie sieci sklepów w województwach, w których Dino już jest obecne jak i stopniową ekspansję do nowych województw.

- Do końca 2020 roku planujemy przekroczyć liczbę 1200 sklepów. Sprzyja nam otoczenie rynkowe, spodziewamy się dalszego utrzymania pozytywnych trendów makroekonomicznych i rynkowych w 2017 roku i kolejnych latach. Działamy na perspektywicznym rynku supermarketów proximity, który według prognoz rynkowych w latach 2015-2020 będzie jednym z najszybciej rozwijających się segmentów handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce, zarówno pod względem średniorocznego wzrostu przychodów ze sprzedaży jak i liczby sklepów – wylicza Szymon Piduch

I dodaje: - Wierzymy, że Dino ma przed sobą bardzo dobre perspektywy. Kolejnym ważnym momentem w rozwoju Spółki będzie notowanie akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. i dalsze zwiększanie rozpoznawalności Dino już jako spółki publicznej.

W latach 2010-2015 Dino było najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce, a w 2015 roku drugą siecią w segmencie proximity zarówno pod względem liczby sklepów jak i pod względem wielkości przychodów ze sprzedaży. Na dzień 31 grudnia 2016 r. sieć sklepów Dino tworzyło 628 supermarketów proximity zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, w lokalizacjach dogodnych dla klientów. 

Spółka jest właścicielem zdecydowanej większości gruntów i nieruchomości, w których zlokalizowane są sklepy Dino. W połączeniu z dobrze funkcjonującym modelem działalności umożliwiło to szybki rozwój sieci Dino na przestrzeni ostatnich lat i wzrost liczby sklepów ze 111 na koniec 2010 roku do 628 na koniec 2016 roku.

Właścicielem 51% akcji jest założyciel spółki Tomasz Biernacki, pozostałe 49% posiada Polish Sigma Group S.à r.l. z siedzibą w Luksemburgu. Na koniec stycznia 2017 roku Grupa Dino zatrudniała 10.631 osób. 

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.