09.02.2017/10:31

Dino chce przyspieszać z rozwojem sieci sklepów

W latach 2013-15 sieć Dino otwierała średnio ok 100 sklepów, a w roku 2016 uruchomiła aż 117 placówek handlowych, zamykając go liczbą 628 supermarketów. Od początku br. firma uruchomiła już kilka nowych sklepów, władze firmy nie podały jednak ich liczby. W sumie, w tym roku firma może otworzyć więcej placówek niż rok wcześniej.

Władze sieci Dino wskazały, że w ostatnich latach systematycznie wzrastała liczba nowo otwieranych sklepów i chciałby tę tendencję utrzymać w latach kolejnych. Nie poinformowano jednak o ile więcej placówek - w porównaniu z rokiem ubiegłym -  może ruszyć w 2017 r.

Zdaniem przedstawicieli Dino na rynku jest jeszcze dużo miejsca na sklepy w formacie proximity, szczególnie, że placówek operatora z Krotoszyna nie ma jeszcze na Wschodzie i Północy kraju.

– Mamy zabezpieczone kilkaset działek pod nowe sklepy. Jesteśmy przygotowani do dalszego intensywnego rozwoju sieci – mówi Szymon Piduch, prezes sieci Dino.

Prezes zapowiedział, że w 2017 r. sieć będzie umacniać swoją pozycję w miejscowościach i regionach, w których już działa i planuje, także rozwój na nowe województwa. -  Docelowo nasze sklepy pojawią się także na wschodzie i północy kraju - mówi Szymon Piduch.

Szef Dino nie chciał jednak powiedzieć kiedy Dino może się stać siecią ogólnopolską. Zaznaczył jednak, że ok. 50 proc. nowo otwartych sklepów przypadnie na tereny gdzie firma jest już obecna, a pozostałe 50 proc. zostanie uruchomione na nowych terenach.

Jednak jak podkreślił, ekspansja sklepów Dino jest bardzo przemyślana i placówki na nowych terenach będą powstawały w niedalekiej odległości od już działających placówek. Firma nie ma zamiaru otwierać punktów handlowych daleko od centrów dystrybucyjnych ze względu na koszty.

Według danych firmy Roland Berger w latach 2015-20 segment supermarketów proximity będzie najszybciej rozwijającym się segmentem handlu detalicznego artykułami spożywczymi pod względem liczby sklepów. Sprzedaż w sklepach tego segmentu wzrośnie w latach 2015-20 o 8,2 proc., zaś liczba sklepów o 10,7 proc.

Grupa Dino zarządza siecią ponad 630 supermarketów proximity, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski. Sklepy oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w większości produktów pod znanymi markami oraz z naciskiem na ofertę produktów świeżych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.