Dino inwestuje w zieloną energię. Już prawie połowa sklepów czerpie energię z własnych instalacji
Sieć Dino oprócz dynamicznego wzrostu liczby placówek mocno rozwija też odnawialne źródła energii w swoich punktach sprzedaży. 884 placówki sieci na koniec marca miały na swoich dachach instalację fotowoltaiczną. W samym tylko pierwszym kwartale tego roku ich liczba zwiększyła się o 82 sklepy.
Łączna moc paneli PV zainstalowanych na marketach Dino wynosiła na koniec Q1 32,4 megawatów. Produkcja energii elektrycznej ze słońca w pierwszym kwartale 2022 roku wyniosła w sumie 23,5 gigawatogodziny, co jest wynikiem o ponad pięć razy lepszym niż w analogicznym okresie zeszłego roku, gdy markety Dino wytworzyły 4,1 GWh energii ze słońca.
Wszystko to przełożyło się na spadek emisji CO2 w pierwszym kwartale o 16,5 tys. ton.
W lutym spółka informowała o zawarciu umowy z firmą Esoleo na montaż 300 instalacji na sklepach do końca 2022 roku. Każda z nich ma mieć moc 39,6 kilowatopików. W sumie da to blisko 12 megawatopików energii. Oba przedsiębiorstwa współpracowały ze sobą już wcześniej.
W latach 2020-21 Esoleo założyło panele fotowoltaiczne na dachach 200 placówek Dino.
Dino nie jest jedyną siecią, która inwestuje w rozwiązania fotowoltaiczne. Podobne rozwiązania wdrażają w swoich sklepach m.in. Kaufland, Netto, a także sklepy Społem.
1 komentarz
-
11.05.2022
Mogliby zacząć od wymiany starych chłodziarek i założenia drzwi. Inne sieci od tego zaczynają. Drzwi dają oszczędność 30% energii.
31