10.05.2022/19:21

Dino inwestuje w zieloną energię. Już prawie połowa sklepów czerpie energię z własnych instalacji

Sieć Dino oprócz dynamicznego wzrostu liczby placówek mocno rozwija też odnawialne źródła energii w swoich punktach sprzedaży. 884 placówki sieci na koniec marca miały na swoich dachach instalację fotowoltaiczną. W samym tylko pierwszym kwartale tego roku ich liczba zwiększyła się o 82 sklepy.

Łączna moc paneli PV zainstalowanych na marketach Dino wynosiła na koniec Q1 32,4 megawatów. Produkcja energii elektrycznej ze słońca w pierwszym kwartale 2022 roku wyniosła w sumie 23,5 gigawatogodziny, co jest wynikiem o ponad pięć razy lepszym niż w analogicznym okresie zeszłego roku, gdy markety Dino wytworzyły 4,1 GWh energii ze słońca.

Wszystko to przełożyło się na spadek emisji CO2 w pierwszym kwartale o 16,5 tys. ton.

W lutym spółka informowała o zawarciu umowy z firmą Esoleo na montaż 300 instalacji na sklepach do końca 2022 roku. Każda z nich ma mieć moc 39,6 kilowatopików. W sumie da to blisko 12 megawatopików energii.  Oba przedsiębiorstwa współpracowały ze sobą już wcześniej.

W latach 2020-21 Esoleo założyło panele fotowoltaiczne na dachach 200 placówek Dino.

Dino nie jest jedyną siecią, która inwestuje w rozwiązania fotowoltaiczne. Podobne rozwiązania wdrażają w swoich sklepach m.in. Kaufland, Netto, a także sklepy Społem.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Tomasz 11.05.2022

    Mogliby zacząć od wymiany starych chłodziarek i założenia drzwi. Inne sieci od tego zaczynają. Drzwi dają oszczędność 30% energii.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także