13.03.2020/10:37

Dino pnie się na liście największych sieci. Wyda prawie 1 mld zł na inwestycje w 2020 r.

Przychody ze sprzedaży Dino Polska wyniosły w ubiegłym roku niemal 7,65 mld zł - wynika z rocznego, skonsolidowanego raportu spółki. To potężny wzrost względem 2018 r., gdy kształtowały się na poziomie 5,84 mld zł.

Zysk z działalności operacyjnej Dino wyniósł 562 mln zł wobec 429 mln zł rok wcześniej. Z kolei zysk netto w 2019 r. wyniósł 411 mln zł - rok wcześniej było to 308 mln zł. EBITDA wyniosła 725 mln zł, wzrastając o 34 proc. rok do roku.

Szymon Piduch, prezes Dino, w liście do akcjonariuszy zapowiedział przeznaczenie około 950 mln zł na nakłady inwestycyjne w 2020 r. Zapowiedział także, iż liczba otwarć nowych sklepów będzie rosła w podobnym tempie, co w roku 2019.

Jakie to tempo? Na koniec grudnia Dino miało 1218 sklepów. To oznacza, że sieci udało się w ciągu 12 miesięcy uruchomić rekordową liczbę 243 supermarketów. Łączna powierzchnia sprzedaży całej sieci na koniec roku wyniosła 472 tys. mkw. (wzrost o 26 proc.).

- Wzrost przychodów ze sprzedaży na bazie LfL, czyli w marketach, które istniały także w 2018 r., wyniósł 11,6 proc., co w połączeniu z dynamicznym wzrostem liczby sklepów pozwoliło nam zwiększyć całkowite przychody ze sprzedaży o 31 proc. do 7,6 mld zł. Podobnie jak we wcześniejszych latach towarzyszyła temu dalsza poprawa rentowności - wskazał Szymon Piduch.

Przypomniał, że razem z siecią sklepów w 2019 r. rosło także zaplecze logistyczne. Na początku minionego roku w Rzeszotarach na Dolnym Śląsku zakończony został proces uruchamiania czwartego centrum dystrybucyjnego. W połowie roku Dino uruchomiło magazyn Wolborzu w centralnej Polsce, który zastąpił wcześniej wynajmowany magazyn w Piotrkowie Trybunalskim.

- Obecnie jesteśmy w trakcie budowy piątego magazynu w miejscowości Łobez w północno-zachodniej Polsce. Równolegle przygotowujemy kolejne inwestycje w tym obszarze - zapowiedział prezes Dino Polska.

Jak podkreślił Szymon Piduch, sieć Dino pracuje nie tylko nad dalszym rozwojem liczby placówek, ale również "nad utrzymaniem wysokiego wzrostu sprzedaży LfL i nad dalszą poprawą rentowności".

Zarząd firmy widzi spory potencjał "do zagęszczania sieci w południowo-zachodniej Polsce i do dynamicznej ekspansji w pozostałych województwach".

 
 
 
 
 
Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.