30.03.2022 / 08:35
StoryEditor

Drożyzna w sklepach stresuje Polaków. Nastroje konsumenckie są coraz gorsze

Panika zakupowa może jedynie nakręcić i tak już wysoką inflację (fot. Shutterstock)
Prawie 40 proc. Polaków deklaruje, że ich zdrowie pogorszyło się w trakcie pandemii COVID-19 - wynika z badania UCE Research i Syno Poland. Niemal połowa z nich uważa, że najważniejszą tego przyczyną jest drastyczny wzrost cen w sklepach. Podobna liczba respondentów twierdzi, że głównym objawem osłabienia jest stres. Zdaniem komentujących wyniki tego badania ekspertów, może to oznaczać spore kłopoty dla polskiej gospodarki.

Przewidują oni, że wkrótce nastroje konsumenckie będą jeszcze gorsze niż na początku pandemii, a to wpłynie na ograniczenie konsumpcji dóbr i usług. Ponadto zestresowani Polacy ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.09.2025 / 12:46
StoryEditor
Rossmann otworzy 2000. drogerię w Polsce i zaprezentuje najnowszy koncept!

W Łodzi lada moment ruszy 2000. drogeria Rossmann w Polsce. Placówka - oprócz tego, że będzie jubileuszowa - wyróżni się na tle dotychczasowych sklepów Rossmann w naszym kraju.

Rossmann numer 2000 w Polsce działać będzie przy ul. Pabianickiej 75 w Łodzi. Otwarcie drogerii z pompą nastąpi w październiku.

Pierwszy taki Rossmann w Polsce

Łódzka d...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.09.2025 / 13:49
StoryEditor
Karty prepaid zachęcają konsumentów do zwiększania zakupów. Korzystają na tym detaliści i sektor HoReCa [RAPORT]
W ubiegłym roku w niektórych krajach limit dla płatności zbliżeniowych został podniesiony nawet o 50 proc.

Konsumenci z kartami przedpłaconymi kupują częściej, więcej i chętniej testują nowości – to najnowsze dane z badania IRCenter na zlecenie Pluxee Polska. Aż 78 proc. posiadaczy kart aktywnie poluje na promocje, a ponad połowa (53 proc.) wydaje więcej niż otrzymała od pracodawcy. Co istotne dla sklepów i lokali gastronomicznych, pod wpływem promocji 48 proc. robi zakupy "na zapas", 37 proc. zwiększa konsumpcję, a 35 proc. sięga po nowe marki. To przekłada się na wyższe obroty i dodatkowy strumień przychodów, a dla branży – na mocne narzędzie do stymulowania lojalności klientów i sprzedaży.

Najważniejsze dane z raportu "Prepaid nowym premium"

  • 53 proc. ogółu pracowników przekracza budżet dostępny na karcie przedpłaconej i dokłada różnicę z własnych środków....
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04. październik 2025 07:53